2 dalis
Trumpa santrauka
· Kaip mes galime pažinti mūsų Viešpatį?
·
Visi žemėje žino apie savo Viešpatį. Allah yra aukštinamas ir garbinamas tiek sąmoningų ir nesąmoningų
būtybių.
·
Klaidingas yra pasakymas apie
tauhydą Ar-Rububyją : mes pažinome Viešpatį savo protu.
·
Klaidingas yra supratimas apie
tauhydą Al Uliuhyja, tai kad liudijimas „ Lia iliaha illa Allah „ reiškia „ nėra kito
Kūrėjo, išskyrus Allah“.
·
Visi šventraščiai ir pranašai
buvo pasiųsti tik dėl taudydo Al Uliuhyja.
·
Visų trijų tauhydo dalių apjungimas
vadinasi monoteizmu.
·
Apie daromas klaidas tauhyde Al
Asma va As-Sifat
·
Arabiškas žodis mudžasim
(garbinimui priskiriantis kieno nors išvaizdą) t.y garbinatis stabus, o arabiškas
žodis muatyl (ištuštinantys) t.y garbinantys tuštumą.
·
Apie Allah Vardų ir Atributų
suskirtymą Ahlius Sunna įsitikinimuose.
·
Kur yra Allah? Svarbus
klausimas, kurio kai kurie žmonės nesuprato.
·
Vienas iš tikėjimo požymių yra
žinojimas apie tai, kad Aukščiausiasis Allah yra virš visų kūrinių. Vergės
istorija.
·
Mes privalome suprasti Koraną
taip, kaip Aukščiausiasis Allah nori kad suprastume, o Suną suprasti taip, kaip
norėjo kad suprastume, Pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam.
Vertimas iš audio https://toislam.ws/aqidah/uroki_edinobojiya
Pamoką tęsia
Rinat abu Muchamed
Yra didelis skirtumas tarp liudijimų „ nėra kito Kūrėjo išskyrus Allah“ ir tarp liudijimo „nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus Allah“. Pavyzdziu galime pateikti tauhydą Ar-Rububyja (vert.pastaba t.y paaiškinimas apie Allah- Kūrėjo reikšmę). Yra tokių žmonių, kurių paklausus: „Kaip tu sužinojai apie Allah?“ t.y kaip tu pažinai Allah, jie atsako: “ Aš sužinojau apie Jį savo proto dėka.“ Tokiais žodžiais musulmonai neturi kalbėti. Aukščiausiasis Allah yra tas, Kuris apdovanojo žmogų protu. Argi įmanoma žmogui savo protu sužinoti apie Allah ?
Teisingas atsakymas į šį klausimą yra tas, kad mes sužinojome apie mūsų Viešpatį dėka Jo valdymo, vadovavimo mums. Allah atvedė mus į žinojimą, tam kad mes sužinotumę apie Jį. Allah yra tas, Kuris atvedė mane į Jo pažinimą. Tai reiškia, kad ne savo protu mes sužinojome apie Allah, o Allah atvedė mus į Jo pažinimą.
Tam pateiksime
sekantį pavyzdį, sakykim siena, ar ji turi protą? Ne, ji neturi proto. O stalas
ar turi protą? Ne, neturi. Ir šitas magnetofonas neturi proto. Visgi, jie visi t.y
negyvi daiktai, žino apie Visagalį Viešpatį. Aukščiausiasis Allah Korane sako:
„ Nėra nieko t.y žemėje ir danguje, kas Jo( t.y Aukščiausiojo
Allah) nešlovintų, bet jūs nesuprantate šito šlovinimo...“ Argi nereikalingas
protas tam, kad galėtum šlovinti Allah?
„..kiekvienas
daiktas žino savo maldą..“ t.y Korane sakoma, kad ir neturėdami proto jie gali
garbinti Allah. Daiktas proto neturi, o vistiek gali garbinti Allah. Vadinasi mes
nesužinojome apie Allah savo proto dėka, bet Aukščiausiasis Allah mus atvedė į
sužinojimą apie Jį. Kiekvienas daiktas žino savo maldą ir kaip reikia garbinti,
šiame ajate (Korano eilutėj)sako Aukščiausiasis Allah.
Taip pat Aukščiausiasis Allah sako Korane:
„..Vienintelį Allah garbina tas, kas danguje ir žemėje...“
arabiškas žodis „ men“(vertimas "tas") nurodo į gyvus daiktus pav. žmones ir t.t. Kitame ajate .t.y Korano eilutėje, Aukščiausiasis Allah sako:
„..Allah garbina tas , kas danguje ir
žemėje..“ žodis "tas" (vertimas iš arabiško žodžio "mee") nurodo į negyvus daiktus
„Argi jie nematė,
ką Allah sukūrė iš skirtingų dalykų ir jų šešėliai nesąmoningai krypsta į
dešinę ir kairę garbindami Allah..“. Tai reiškia, kad medžiai garbina Allah
savo šešėlio kryptimi t.y jų šešėlis keičia savo vietą. Panašiu būdu visi
negyvi daiktai lenkiasi Allah ir garbina Jį. Argi po viso to galima sakyti, kad
tu savo protu pažinai savo Viešpatį ?
Paklausė vieno iš teisingųjų : „ Kaip tu pažinai savo Viešpatį? “ ir jis atsakė: „ Aš pažinau savo Viešpatį, savo Viešpaties pagalba. Jeigu ne mano Viešpats, tai nebūčiau sužinojęs apie savo Viešpatį “.
Dėl to yra didžiulė klaida , kalbant apie tauhydą Ar-Rububyja, sakyti „ sužinojau apie Viešpatį savo protu“. Teisingas atsakymas yra tas, kad tu sužinojai apie savo Viešpatį dėka Jo valdymo ir vadovavimo tau.
Lygiai taip pat yra didžiulė klaida manyti, kad tauhyde Al Uliuhyja esantys žodžiai „lia iliaha illa Allah“ reiškia „ nėra kito Kūrėjo, išskyrus Allah“. Kaip jau minėjome, teisinga šių žodžių reikšmė yra „ nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus Allah“. Mes taip pat minėjome, kad Abu Lahab ir Abu Džiahal irgi tikėjo, kad „nėra kito Kūrėjo išskyrus Allah“. Jie buvo tikintieji vienu Dievu tauhyde Ar-Rububyja, bet tauhyde Al Uliuhyja, jie nebuvo tikintieji vienu Dievu. Tauhyde Al Uliuhyja, savo veiksmais, jie buvo daugiadieviai.
Mūsų pranašas, taika ir Allah
palaiminimas jam, kvietė į tikėjimą žodžiais „Nėra kitos dievybės vertos
garbinti, išskyrus Allah “. O jie t.y Abu Lahab ir Abu Džiahal šalia Allah dar garbino ir savo dievybes. Iš
to seka išvada, kad visi pranašai kvietė tikėti tauhydu Al Uliuhyja, o
ne tauhydu Ar-Rububyja.
Kas nors iš mūsų išgirdęs, juk tauhydas dalijasi į Al
Rububyja ir Al Uliuhyja, gali pasakyti „ gerai, mes dabar sužinojome,
kad tauhydas susideda iš Ar Rububyja ir Al Uliuhyja dalių,
bet ar yra dar kitos tauhydo dalys? Mes atsakysime tokiam žmogui sekančiu būdu:
islamo mokslininkai įdėmiai perskaitę ir išstudijavę Koraną ir pranašo, taika
ir Allah palaiminimas jam, Suną, pasakė, kad monoteizmas-vieno Dievo
garbinimas- susideda iš 3 dalių:
Pirma vadinasi tauhydu Ar Rububyja. Apie tai mes jau kalbėjome t.y vienintelio Allah viešpatavimo pripažinimas-Jis yra Kūrėjas, Viešpats, Valdovas- viso kas egzistuoja(gyva ir negyva), Dovanojantis gyvybę, Suteikiantis mirtį, Dovanojantis egzistavimui būtinus dalykus ir t.t. Šį tauhydą pripažįsta visi žmonės, netgi daugiadieviai. Tauhydą Ar-Rububyja pripažįsta ir neteisūs žmonės. Jie pripažįsta, kad Aukščiausiasis Allah iš tikrųjų yra: Kūrėjas, Maitintojas, Valdovas šio pasaulio ir t.t tačiau jie priskiria Jam(Dievui) pagalbininkus.
Antroji dalis yra tauhydas Al Uliuhyja t.y
pripažinimas, kad dievišką prigimtį turi tik Allah. Tai yra pripažinimas, kad
Allah yra vienintelis Dievas vertas garbinimo ir niekas kitas šito nenusipelno.
Būtent žodžių „ lia iliaha illa Allah“ tikroji
reikšmė yra „nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus Allah “. Su
šiuo tauhydu buvo pasiųsti visi pranašai ir visos Knygos. Aukščiausiasis Allah
pasakė, kad pranašai kviestų savo tautos žmones sekančiais žodžiais:
„ O žmonės, garbinkite Allah, nėra jums kito
dievybės...“.Šios Korano eilutės reikšmė yra ta, kad tas Dievas, kurį jūs
pripažįstate tauhyde Ar-Rububyja, garbinkite Jį ir nepriskirkite Jam jokių pagalbininkų. Štai dėl ko Aukščiausiasis
Allah kreipdamasis į daugiadievius, sako Korane :
„ ..nejaugi tas,
kuris kuria prilygsta tam, kuris nekuria, nejaugi jūs nesusiprasite..“. Kitais
žodžiais tariant, Aukščiausiasis Allah
pranašo garbei kreipiasi į daugiadievius sakydamas:
„ O daugiadievi,
tu tvirtini, kad Allah yra visko Kūrėjas, štai ir pagalvok argi tas, kuris
kuria, prilygsta tam, kuris nekuria. Nejaugi tu sulyginį Kūrėją-išaukštintą ir
pašlovintą-su kūriniu? „
Dėl to Korane yra daug ajatų(eilučių) nurodančių, kad
pranašai kreipdamiesi į savo tautos žmonėms užduodavo būtent šį klausimą.
Kitaip tariant jie kreipėsi sakydami, kad tai ką jūs garbinate, negali pats
kurti. Tie dalykai, kuriuos jūs garbinate, yra patys sukurti.
Trečioji tauhydo dalis yra labai svarbi ir ją nustatė
islamo mokslininkai įdėmiai išstudijavę Koraną ir pranašo, taika ir Allah
palaiminimas jam, Suną. Šios tauhydo dalies nesupras niekas, išskyrus tuos,
kurie suprato pirmas dvi tauhydo dalis t.y tauhydą Ar-Rububyja ir Al
Uliuhyja. Šita tauhydo dalis nurodo š tai, kaip yra apibūdinamas Aukščiausiasis
Allah, Jo vardais( Asmaa) ir atributais (Sifat). Ši tauhydo dalis
vadinasi tauhydas asmaa va as-sifaat t.y Aukščiausiojo Allah vardų ir Jo atributų pažinimas.
Vadinasi dabar mes supratome, kad tauhydas dalijasi į 3 dalis: tauhydas Ar-Rububyja, tauhydas Al Uliuhyja ir tauhydas Asmaa Va Sifaat. Vadinasi po to, kai mes sužinojome apie mūsų Viešpatį tauhyde Ar-Rububyja t.y dabar mes žinome, kad Aukščiausiasis Allah yra. Ir po to mes pradėjome Jį-Aukščiausiąjį Allah garbinti t.y tauhydas Al Uliuhyja, o dabar žinome, kad Allah turi tam tikrus atributus(Sifat) ir tam tikrus vardus(Asmaa). Po to, kai mes patvirtinome mūsų Viešpaties egzistavimą, norėtusi apie Jį sužinoti t.y koks Jis yra –mūsų Viešpats(Išaukštintas ir Pašlovintas), Kurį mes garbiname ir Kurio egzistavimą mes pripažįstame.
Mes jau davėme po pavyzdį daromų klaidų, paaiškindami
apie tauhydus. Bet tai nereiškia, kad yra daromos tik mūsų nurodytos klaidos, jeigu
mes atsisėsim ir pradėsim nuodugniai tyrinėti daromas klaidas, tai visas
tyrinėjimas tęsis metų metais. Mes paaiškinome tik labiausiai paplitusiai daromas klaidas pav. tauhyde Ar-Rububyja daroma klaida tame, kad žmonės
sako, jug pažino Viešpatį savo protu. Netiesa, mes pažinome savo Viešpatį, nes Jis
atvedė mus į šį pažinimą. Mes taip pat minėjome, kad tauhyde Al Uliuhyja
yra neteisingai suprantami žodžiai „ lia iliaha illa Allah“ kurie reiškia „
nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus Allah“, o ne „ nėra kito Kūrėjo,
išskyrus Allah“.
O dabar mes pateiksime labai paplitusią klaidą daroma
musulmonų apie tauhydą Asmaa va Sifat. Štai jeigu tu paklausinėsi sutiktų
musulmonų pav. gatvėj ar kitur, kurie tave supa, tu pav. paklausi: „Ar tu
musulmonas?“. Tau atsakys: „ Taip, aš musulmonas“. Tada tu jam sakyk: „ Tas Dievas,
kurį tu garbini, kur Jis?Kur yra Aukščiausiasis Allah(Išaukštintas ir Pašlovintas)?“. Jis atsakys tau sekančiu: „ Mūsų Viešpats, neturi vietos, mūsų Viešpats yra
visur“. Apsaugok Viešpatie! Arba sako: „ Mūsų Viešpats neturi nei vietos nei
laiko“. Tai apskritai skamba labai keistai. Tada tokiam žmogui galima atsakyti,
kad jis meldžiasi kažkam kas neegzistuoja. Jeigu tu sakai,kad „mūsų Viešpats
neturi vietos“ vadinasi tu sakai ,kad tai neegzistuoja.
Ahlus Suna Va Al Džiamaha t.y žmonės, kurie sekė pranašo, taika ir Allah palaiminimas jam, ir jo bendražygių pavyzdžiu, vesdami diskusijas su tais, kurie neteisingai suprato tauhydo Asmaa va Sifat reikšmę,(t.y visų rūšių srovės prieštaravusios ahlius suna va al džamaha), pastebėjo, kad visi jie patvirtino Allah Esybę (arabiškai tariant Dhat Ullah). Visi sako „taip Allah turi Esybę “. Taip žinoma yra normalu sakyti, nes Aukščiausiasis Allah, perduodamas Jo pokalbį su Isą (lietuviškai Jėzus,taika jam) Korane sako:
Isa,pasakė: „ Tu žinai kas mano sieloje, o aš nežinau kas Tavo sieloje “. Štai dėl ko mes sakome, kad Allah turi nafs t.y siela. Islamo mokslininkai sako, kad žodis nafs arabų k. yra žodžio dhat(esybė) sinonimas. Žmonės, kurie prieštarauja ahlius suna (t.y pranašo taika ir Allah palaiminimas jam, ir jo bendražygių žodžiams ir veiksmams) sako: „Taip, Allah turi sielą, visgi ji nėra tokia, kokią mes ją suprantame.“ Kitaip tariant jie patys nesupranta ką sako, tai siela, bet tai ir ne siela . Žinoma, jeigu jie pradės neigti Allah sielą vadinasi jie paneigs Allah egzistavimą ir toks dalykas vadinasi kufr t.y netikėjimas. Vienas žmogus pasakys: „ Aš meldžiuosi/garbinu Allah, kuris neturi sielos“. Mes tokiam žmogui atsakysime: „ Tu meldiesi ir garbini tą, kas neegzistuoja“.
Kaip sako ahlus suna va al džiamaha žmonės, „tu garbini stabą“. Ir pasakysim muatil, „Tu garbini tuštumą“. Kas tokie yra mudžasim apie kurios ahlius suna val al džiamaha žmonės pasakė: „ Jūs garbinate stabus“. Mudžasim- tai tie žmonės, kurie skaitydami ir matydami Aukščiausiojo Allah atributus Korane pav „ ..ir pasiliks tavo Viešpaties Veidas..“, jie sako: „ Allah turi veidą tokį kaip mes“ t.y nosis,burna,akys,antakiai ir tt. Apsaugok Viešpatie!
Arba Aukščiausiasis Allah sako Korane :„...Allah Ranka“ , jie sako, Allah turi tiksliai tokią pat ranką kaip ir mes t.y mentis, petys, riešas, penki pirštai ir t.t.
Arba Allah Korane sako „...ir atėjo tavo Viešpats..“.Jie sako, kad Allah vaikšto taip kaip ir mes. Tai reiškia, jie visus Allah vardus ir atributus prilygina žmogui. Jie sako: „jeigu Allah eina, tai su kuo mes palyginsim? Su mumis t.y palyginsim su žmonėmis,. Vadinasi Allah eina taip kaip mes einame. O jeigu Allah turi ranką, vadinasi ji tokia pat kaip ir mes turime.
Apsaugok Viešpatie! Išaukštintas ir Atsitolinęs yra Viešpats nuo
šio melo. Tokie žmonės vadinasi mudžasim t.y tie, kurie priskiria Allah žmogaus kūno
turėjimą. Kitaip tariant jie prilygina Aukščiausiąjį Allah Jo kūriniams. Ahlus
suna val džiamaha žmonės, atsako šiems žmonėms, kad jie- mudžasim t.y garbina stabus.
Ir jie sako, kad muatil
garbina tuštumą. Kas tokie yra muatil? Muatil(išvertus iš arabu k.ištuštinantys)
yra priešingai nei mudžasil, pamatę ką darė mudžasim-tai kad jie Aukščiausiąjį
Allah prilygino žmogui, jie pasakė: „ O ne, taip negalima daryti“. Ir kaip jie
tada ėmė kalbėti? Tada jie pamatę Aukščiausiojo Allah ają( eilutę Korane) :
„..ir pasiliks Allah Veidas..“ pasakė: „Ne, Allah iš viso neturi veido“. Gerai,
o ką tada žodis veidas (arabiškai vadž) reiškia?Jie atsako: „ Nežinau tai
galbūt reiškia, kad yra Allah Esybė“
„..Allah Ranka..“jie sako: „Ne Allah neturi Rankos“. Gerai, o ką reiškia tada žodis Ranka? Jie sako: “ Na gal tai reiškia jėgą, žodžio prasmė perkeltine prasme susijusi su galia, jėga „ ir t.t.
Apsaugok Viešpatie! Kitas
pavyzdys, pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, pasakė, kad Aukščiausiasi
Allah kiekvieną trečiąją nakties dalį nusileidžia iki Pirmojo Dangaus, o jie (muatil)sako: „ Ne, Allah nenusileidžia „. Gerai, o ką tada tas chadisas reiškia?Jie sako: „ Tai
reiškia, kad priartėja Jo Malonė“ ir t.t. Tokie yra muatil t.y ištuštinantys
visus Aukščiausiojo Allah atributus ir vardus. Štai dėl to Ahlus suna va al džiamaha žmonės
pasakė muatil: „ Jūs meldžiatės tuštumai“, nes jie viską neigia. Muatil
neigia Aukščiausiojo Allah vardus ir vtributus.
Ahlus suna val al džiamaha kalbėdami laikosi centro ir jie sako: „ Mes negalime patys pažinti Allah išskyrus tik dėka Jo vadovavimo mums“. Mes jau apie tai kalbėjome tauhyde Ar-Rububyja, kad negalime patys išgalvoti Allah garbinimo, jeigu Jis mūsų į tai neatves t.y jeigu neduos mums hidaja (vedimo).Tai reiškia, Jis mus atves į Jo garbinimą. Lygiai taip pat tauhyde asma va sifat, mes negalime patys suprasti nei vardų nei atributų Aukščiausiojo Allah , o tik dėka Jo vadovavimo mums . Mes nesulyginam nieko su Jo vardais ir atributais, nei juos neigiame. Tai reiškia mes nesulyginam Jo vardų ir atributų su žmonėmis ir neneigiame Jo vardų ir atributų būvimo.
Vadinasi,
jeigu mes perskaitėme Korane, kad Aukščiausiasis Allah turi Veidą (vadž),
mes sakome: „Taip Aukščiausiasis Allah turi Veidą“. Ir Jo Veidas yra toks, koks
gali būti prilyginamas tik Jam ir nepanašus į nieką. Todėl, kad Auščiausiasis
Allah sako „ ..nėra nieko panašaus į Jį ir Jis yra Matantis,Girdintis.“ Lygiai
taip pat, kai mes Korane perskaitome „ ..Allah turi Ranką..“ arba Aukščiausiasis
Allah kreipdamasis į šėtoną sako: „..kas tau sutrukdė pult kniubsčiomis(garbinti)
prieš tai, ką aš sukūriau Savo Dvejomis Rankomis“. Mes sakome: „Taip
Aukščiausiasis Allah turi dvi Rankas“, o jeigu mūsų paklaus: „ Kokios yra tos
Rankos?“. Mes turim atsakyti:„ Aš
nežinau(arabiškai la alem)“. Kodėl mes taip atsakome? Todėl, kad Aukščiausiasis
Allah pasakė: „..nėra nieko panašaus į Jį..“ Tai reiškia, kad Allah turi Ranką,
tačiau Ji yra tokia, kokia tik Jam, Išaukštintam ir Pašlovintam, Vieninteliui
yra prilygstanti.
Aukščiausiasis Allah turi tokius vardus ir atributus, kurie yra vieninteliai Jam Vieninteliui tinkantys. Taip kaip tauhyde Ar-Rububyja minėjome, Jis yra Vienas ir Jo Vienumas yra Jo kūrinijoje. Jis -Aukščiausiasi Allah- Vienintelis, Kuris kuria. Jis taip pat yra Vienintelis, Aukščiausiasis Allah, kuris maitina, duodą gyvybę, siunčia mirtį.
Lygiai taip pat
Aukščiausiasis Allah yra Vienintelis tauhyde Al Uliuhyja t.y mes
meldžiamės ir garbiname vienintelį Aukščiausiąjį Allah. Ir lygiai taip pat
Aukščiausiasis Allah yra Vienintelis tauhyde asmaa va sifat. Tik Jis
vienintelis turi Ranką, kuri yra tik Jam Vieninteliui tinkanti ir niekas kitas
tokios neturi. Aukščiausiasis Allah turi Veidą tik Jam Vieninteliui tinkamą ir
tik Jis Vienintelis turi būtent tokį Veidą. Iš kur mes sužinojome, kad Jis turi Veidą? Iš
Korano, kaip Aukščiausiasis Allah apibūdino šį Veidą. O iš kur mes sužinojome,
kad Allah nusileidžia kiekvienos nakties trečdalyje? Tai apibūdino Jo pranašas,
taika ir Allah palaiminimas jam, patikimoje Sunoje.
Štai tokiu būdu mes patvirtiname, kad Allah (Išaukštintas
ir Pašlovintas) yra Vienas savo viešpatystėje t.y tauhyde Ar-Rububyja.
Taip pat Jis yra Vienas Savo Dieviškoje
prigimtyje t.y tauhydas Al Uliuhyja ir Vienas Savo Varduose ir
Atributuose t.y Asmaa va sifat. Tame yra viso tauhydo reikšmė, kurios nežino devyniasdešimt procentų musulmonų.
Dabar sugrįžkime prie temos apie tą neišmanėlį, kuris pasakė: „ Allah yra visur“, t.y tas kuris nežino, kur randasi jo Viešpats. Mes tokiam žmogui pasakysime: „ Ar tu bent jau supranti ką tu sakai?“ t.y sako: „ Allah yra visur „ arba sako: „ Aš nežinau kur yra mano Viešpats.“ Tada mes jo paklausim: „ Ką reiškia tai, kad tu nežinai kur yra tavo Viešpats? Tu meldiesi/garbini Dievą, kurio tu nežinai?Tu privalai žinoti, kad į šį klausimą yra atsakymas Korane ir sunoje. Į kokį klausimą reikia atsakyti?Į klausimą: kur randasi tavo Viešpats. Ir tu privalai žinoti ir atsakyti į šį klausimą taip, kaip apie tai pasakė arba paaiškino mūsų pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam.
Ir štai pažiūrėkite, imamas Šafi, tegul Allah būna jam gailestingas, pasakė: „ Mes suprantame Koraną taip, kaip to nori Allah ir suprantame Suną taip, kaip to nori pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam.“ Tai reiškia, kaip yra apreikšta Korane ir Sunoje, taip mes tą dalyką ir suprantame. Vadinasi mes nesiimsime patys išmąstyti savo protu, apie ką mes vėliau dar pakalbėsime.
Imamas Muslim, tegul Allah būna jam gailestingas, parašė
savo rinkinį „Sahih Muslim“ t.y parašė knygą, kurioje užrašė surinktus visus
patikimus chadisus. Visa musulmonų umma(bendruomenė)patvirtina visų rinkinyje „ Sahih Muslim“ esančių chadisų
patikimumą. Ir štai imamas Muslim perduoda chadisą nuo sahabi, vardu
Muavija ibnul Hakim al Sulemi. Tai yra absoliučiai patikimas chadisas. Jame
pasakojama, kad kartą Muavijos vergė išėjo į dykumą ganyti ėriukų ir vieną
ėriuką nutvėrė vilkas. Po to vergė grįžo ir papasakojo Muavijai apie tai, kas
nutiko. Jis supyko ir įtūžo, todėl trenkė delnu jai per veidą. Po to, kai jis
nusiramino ir grįžo į protą, suprato, kad jis padarė didelę klaidą trenkdamas vergei į veidą. Tai yra draudžiama
islame. Ir štai Muavija nuėjo pas pranašą, taika ir Allah palaiminimas jam, tam
kad papasakoti kas nutiko. Be to jis norėjo išpirkti savo kaltę. Pranašas,
taika ir Allah palaiminimas jam, išklausęs Muavijos, suprato iš jo žodžių, kad
Muavija (tegul bus Allah patenkintas juo)ketina ją atleisti nuo vergovės t.y suteikti vergei laisvę. Visgi Muavija norėjo įsitikinti ar ta vergė yra
tikinčioji ar ne. Nes islame yra uždrausta atleisti nuo vergovės
netikinčiuosius. Apie tai Aukščiausiasis Allah sako:
„ ..jeigu jūs
norite išlaisvinkite iš vergovės vergus, tačiau tas vergas turi būti
tikinčiuoju.“
Dėl to pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, įsakė
atvesti pas jį tą vergę. Ir kai ją atvedė, pranašas, taika ir Allah
palaiminimas jam, jos paklausė :
„ Kas aš?“
(arabiškai: men ena?). Ji atsakė:
„ Tu-Allah
pasiuntinys“ (arabiškai :enta rasull Ullah“), tada jos paklausė :
„ Kur yra Allah?“
(arabiškai: aina Allah?) ir ji atsakė:
„ Danguje“
(arabiškai: fy samee).
Po to, pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, pasakė
Muavijai: „ Išlaisvink ją, nes iš tiesų, ji yra tikinčioji“.
Kai kurie neapsišvietę musulmonai, mėgstantys aiškinti
chadisų ir ajatų (Korano eilučių) reikšmę, išgirdę šį chadisą sako: „ Ne, ne
šitas chadisas yra netinkamas“. O yra netgi tokių, kurie sako, kad tai iš viso
ne chadisas! Apsaugok
Viešpatie! Visa uma pripažįsta, kad Muslim chadisai yra visi patikimi, o
šitas neišmanėlis sako, kad tai iš viso ne chadisas.Apsaugok Viešpatie! O jeigu
paklausi kodėl netinkamas? Jie atsako, kad pranašas, taika ir Allah palaiminimas
jam, kreipėsi į tą vergę pagal jos proto lygį. Apsaugok Viešpatie! Štai iki ko
privedė neišprusimas. Jie sako, tarsi pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam,
patvirtina netikrovę. Tarsi tai ką pasakė vergė yra netiesa. Apsaugok
Viešpatie! Tarsi pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, ieškojo
patvirtinimo. Vadinasi negana to, kad nuslėpė tiesą, bet dar ir giria šitą
melą. Tarsi pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, pasakydamas žodžius: „ Išlaisvink ją ,nes ji iš ties yra tikinčioji“ pagyrė ją už melą. Apsaugok Viešpatie!
Štai matote, tokie žmonės netgi šmeižia
pranašą, taika ir Allah palaiminimas jam.
Pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, niekada nepatvirtino
melo. Netgi tada, kai pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, juokaudavo, jis
visada juokaudavo tiesos žodžiais.