Trumpa santrauka:
·
Apie įsitikinimų svarbumą, kiekvieno
tikinčiojo gyvenime ir apie tai, kad įsitikinimai yra tikėjimo pagrindas.
·
Pirmoji tikinčiojo pareiga yra
pažinti Visagalį Allah ir Jo Vienumą.Tokiu tikslu buvo pasiųsti visi
pranašai.
·
Tikroji liudijimo „ lia
iliaha illa Allah “ reikšmė ir tai, kad ji susideda iš dviejų
dalių: paneigimo ir patvirtinimo.
·
Tikintysis į vieną Dievą
priima viską, kas skirta nuo Visagalio Allah, t.y jis pripažįsta savo Viešpatį
ir siekia Jį pažinti.
·
Tikėjimas į vieną Dievą yra
Vienintelio Allah garbinimas ir atsiribojimas nuo daugiadievystės, o ne
tik Kūrėjo egzistavimo pripažinimas.
·
Ar verta mūsų laikais
studijuoti apie tikėjimą į vieną Dievą?
·
Kuraišiai (vert .past.arabų
gentis)tvirtai žinojo, kad Allah yra Vienintelis Kūrėjas ir Maitintojas, vis
dėlto, jie netapo musulmonais.
·
Tas, kuris yra nuoširdus pats
sau, Allah leidus, bus nuoširdus ir prieš Dievą. Nuoširdumas pačiam sau –yra
Visagalio Allah pažinimo pradžia.
·
Apie neišprusimo rūšis. Nebaisu dėl to, kad žmogus nežino, bet baisu dėl to, kad jis net nežino apie tai,
kad jis nežino.
·
Neišprusimo gydymas yra žinių
įgijimas.
·
Visi žmonės tiki į Allah Viešpatavimą. Tauhydas Ar-Rububyja
yra įgimta visų žmonių savybė.
·
Islamas yra visų pranašų
religija. Pranašui, taika ir Allah palaiminimas jam, buvo įsakyta kviesti visus
garbinti tik vienintelį Allah ir nepriskirti Jam padėjėjų nei gyvų nei negyvų pagalbininkų.
Vertimas iš audio https://toislam.ws/aqidah/uroki_edinobojiya
Pamoką veda Rinat abu Muchamed
Šlovė Allah-pasaulių Viešpačiui, ir lai taika ir ramybė
lydi mūsų kilnųjį pranašą Muchamed, Abdullah sūnų, kaip ir jo šeimą ir visus jo
bendražygius.
Salam alaikum va rahmatulahi va baraketu
Norėtusi pakalbėti apie tai, ką mes šiais laikais matome,
tai yra apie musulmonų požiūrį į jų
religiją, apie tai, kaip jie priima Aukščiausiojo Allah ir Jo pranašo, taika ir
Allah palaiminimas jam, įsakymus ir draudimus.
Šiais laikais, jau nekalbant apie netikinčiuosius, jeigu
pasakysi musulmonui „broli, Aukščiausiasis Allah draudžia tau naudoti
spiritinius gėrimus“, tai išgirsi atsakymą „aš skaičiau žurnale „Sveikata “,
kad kiekvieną savaitę reikia išgerti minimaliai
Arba jeigu pasakysi, musulmonei „Sese, Aukščiausiasis
Allah įpareigojo tave nešioti apdangalą“, tai išgirsi atsakymą, kad tai
atsilikimas, laukinė tradicija ir t.t
Taigi, ar galima su tokiais žmonėmis kalbėti apie
Aukščiausiojo Allah ir Jo pranašo, taika ir Allah palaiminimas jam, įsakymus ir
draudimus? Atsakymas:ne ir dar kartą ne.
Nes tokie žmonės, nežino ir nesupranta, kas yra
Aukščiausiasis Allah, kuo svarbus yra paklusimas Jam ir koks yra baisus
neteisingas paklusimas Jam.Tokiems žmonėms reikia paaiškinti kas yra Allah
pasiuntinys ir koks yra svarbus jo, taika ir Allah palaiminimas jam, vaidmuo.
Dėl tos priežasties, prieš kalbant bet kokiam žmogui apie
Aukščiausiojo Allah įsakymus ar draudimus, iš pradžių jam reikia paaiškinti,
kas yra Aukščiausiasis Allah.
Jeigu žmogus sužinos apie Allah, tai jis priims žinias iš
Jo, o jeigu jis nežinos kas yra Allah, tai pradės ginčytis ir išjuoks Allah
apreiškimus(vert.pastaba: Koraną) neturėdamas jokio supratimo. Ir taip jis liks
giliame paklydime.
Allah ir Jo Vienumo pažinimas yra islamo religijos
pagrindas. Tik su šiuo tikslu buvo žmonėms ir džinams pasiųsti visi pasiuntiniai . Jie buvo pasiųsti
žmonėms, kad paaiškinti, kas yra Aukščiausiasis Allah, kas yra Jo Vienumas ir
tai, kad Jis Vienintelis(išaukštintas ir
pašlovintas) vertas garbinimo.
Imamo Bukchari rinkinyje perduodamas žymus chadisas,
kuriame sakoma, kad kartą pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam,
pasiųsdamas Muad ibnu Džiabal į Jemeną,pasakė jam:
„Iš tikrųjų tu
keliauji pas Knygos žmones t.y krikščionys ir žydai.Pirma į ką tu juos turėsi
kviesti, yra tai, kad jie paliudytų, jug nėra kitos dievybės išskyrus Allah
(vert.pastaba arabiškai: lia iliaha illa Allah-nėra kitos dievybės
vertos garbinti išskyrus Allah)ir tai, kad Muchamed yra Allah pasiuntinys.Taiyra pirmas dalykas į ką tu juos turėsi kviesti. Jeigu jie atsilieps į tavo
kvietimą, tai pranešk jiems, kad Aukščiausiasis Allah įpareigojo juos atlikti
maldas kasdien, penkis kartus per dieną....“ ir taip toliau iki chadiso
pabaigos.
Iš šio chadiso daroma išvada ta, kad pranašas, taika ir
Allah palaiminimas jam, liepė Muad sakyti, kad Jemeno žmonės atliktų kasdien
penkis kartus maldas, tik po to, kai jie sužinos apie Aukščiausiąjį Allah, kad
nėra kitos dievybės išskyrus Allah ir kad Muchammed yra Allah pasiuntinys.
Musulmonai, kurie kviečia kitus pažinti Allah yra
įpareigoti pradėti žmones pažindinti su liudijimu „nėra kitos dievybės vertos
garbinti, išskyrus Allah“. Dėl šios priežasties, kaip ir minėta, pirmas
įsipareigojimas yra Allah ir Jo Vienumo
pažinimas. Ir kaip minėta, visi pranašai buvo siųsti būtent su šiuo tikslu.
Aukščiausiasis Allah sako Korane „Mes pasiuntėme
kiekvienai bendruomenei po pasiuntinį, kad jie pasakytų „garbinkite Allah ir
šalinkitės visko, kas garbinama šalia Jo.“
Žodžiai „garbinkite Allah „ ir „šalinkitės visko, kas
garbinama šalia Jo.“ yra liudijimas –lia
iliaha illa Allah t.y nėra kitos dievybės, išskyrus Allah.
Šis liudijimas –lia
iliaha illa Allah-susideda iš dviejų dalių :paneigimo ir
patvirtinimo.Jeigu atidžiai pažiūrėti, mes iš pradžių paneigiame sakydami „lia
iliaha-nėra kitos dievybės“, o po to tvirtiname sakydami „illa Allah-išskyrus
Allah“.
Žmogus, tol nebus tikinčiuoju į vieną Dievą, pakol jis
nepasakys šių abiejų dalių vienu metu t.y jis turi iš pradžių paneigti, o
paskui patvirtinti, viską pasakydamas kartu.
Dėl to, kas paprasčiausiai pasakys „lia iliaha “
t.y tik paneigs(sakydamas “nėra nieko“) ir nutils, tai tas žmogus yra bedievis.
Toks žmogus neigia Allah egzistavimą.
O kitas sakys, kad jis garbina Allah, tačiau jeigu jo
paprašysi savo žodžiais užbaigti sakinį, nepriskiriant Jam( t.y
Dievui)pagalbininkų, o jis atsakys „ ne, aš garbinu Allah, bet neneigsiu kitų
dievybių būvimo“. Tai toks žmogus yra daugiadievis(arabiškai vadinasi mušrik).
Kaip matome, iš viso to seka išvada, kad tas, kuris tik
neigia - yra bedievis, o tas, kuris tik
patvirtina - yra daugiadievis, o tas, kuris ir neigia ir patvirtina yra
-tikintysis į vieną Dievą.
Tikroji žodžių reikšmė-lia iliaha illa Allah
yra-nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus Aukščiausiąjį Allah.
Koks yra ryšys tarp šių dviejų temų t.y tarp liudijimo ir
Allah pažinimo? Jug ši pamoka yra apie vieno Dievo garbinimą (monoteizmą).
Allah pažinimas yra islamo religijos pagrindas. Kaip
sakoma viename žymiame chadise, apie kurį mes jau kalbėjome „..ir jeigu jie
atsakys į kvietimą ...“ t.y jeigu jie pažins Allah ir supras, kas Jis, tada
„...pasakyk jiems, kad tai Dievas...“.Tai- Viešpatis, Kurį jie pažino ir Jis
įsakė jiems penkis kartus per dieną atlikti maldą.Todėl, tas kuris iš tiesų
pažino Allah, niekada nesakys, kad imsiu melstis po to kai įsitikinsiu,nes jis
jau patikėjo į vieno Dievo būvimą. Tikintysis į vieną Dievą yra įsitikinęs į
religijos pagrindą t.y kad Dievas yra vienas. Jeigu žmogus patikės ir
patvirtins vieno Dievo būvimą, tai jis
automatiškai pradės viską priimti nuo
Aukščiausiojo Allah ( Išaukštinto ir Pašlovinto) t.y viską kas siųsta
nuo Aukščiausiojo Allah : įsakymus maldai ar pasninkui ar įsakymus moteriai
užsidengti ir t.t.
Todėl šiais laikais, kai kalbi su žmogum ir sakai jam
„atlik maldą“ jis atsako, kad kai patikės ,kad maldą reikia atlikti, tada ją ir
atliks. Visų pirma, toks žmogus turi įsitikinti į Aukščiausiojo Allah
egzistavimą ir sužinoti daugiau apie Jį. Tai reiškia ,kad jo nereikia
įtikinėti, jug maldos atlikimas yra privalomas. Pirmiausia papasakok jam apie
Išaukštintą ir Pašlovintą Allah, tam kad jis įtikėtų į Auščiausiąjį Allah.
Bet kuris, kas garbiną vienintelį Allah, išgirdęs įsakymą
nuo Allah, pasakys žymiuosius žodžius „mes girdėjome ir paklūstame“.
Aukščiausiasis Allah sako Korane: „...iš tiesų tikintieji , kai yra jie
šaukiami pas Allah ir Jo pasiuntinį,tam kad nuspręstų dėl jų, yra tie, kurie
sako „mes girdėjome ir paklūstame“, turės pasisekimą...“. Reiškia ,visi kiti
panašūs į tuos žmones, turės pasisekimą.
Tikintysis žmogus nesiginčyja dėl Allah ajatų(t.y
Korano). Vienintelis dalykas ko toks žmogus nori,tai paklusti Allah ir Jo pasiuntiniui.Užtenka jam
išgirsti „..pasakė Allah...“ arba „...pasakė pranašas...“ jis iš kart atsakys „..klausau ir
paklūstu...“. O jeigu iš jo išgirsi kitokį atsakymą, tai žinok, kad jis nėra
tikintysis į vieną Dievą.Vadinasi jis nežino apie Allah, kitaip nei tas, kuris
žino ir garbina Vienintelį Allah.
Perduodama, kad kartą pranašas(taika ir Allah
palaiminimas jam), paklausė Muad:
„O Muad, ar tu
žinai, kuo įsipareigoję savo Viešpačiui yra Jo vergai? Ir ar žinai, kuo
Viešpats yra įsipareigojęs savo vergams? Muad atsakė „Allah ir Jo pasiuntinys
žino geriau“. Tada pranašas, taika ir Allah palaiminimas jam, pasakė:
„Allah vergai privalo Jį garbinti ir nepriskirti Jam pagalbininkų,
o Allah yra davęs pažadą išgelbėti juos nuo Ugnies, jeigu jie išpildys savo
įsipareigojimą.“ Mes privalome suprasti šią tiesą. Tai reiškia, kad
tikintiesiems į vieną Dievą yra
pasakoma, kad jie privalo garbinti tik Vienintelį Allah ir atsisakyti visko,
kas yra garbinama šalia Jo. Dauguma žmonių neteisingai supranta, kad Vieno
Dievo garbinimas yra Allah egzistavimo patvirtinimas.
Kyla klausimas,ar verta mums šiais laikais kalbėti ir
studijuoti mokslą apie tikėjimą į vieną
Dievą(monoteizmą)? Ar yra tam poreikis? Atsakymas į tai:taip, žinoma.
Šiais laikais musulmonai nežinodami daro tokias klaidas,
kurios juos automatiškai atitolina nuo tikėjimo į Vieną Dievą. Jeigu nori
patikrinti, tai paklausk tave supančių musulmonų, tų kuriuos tu sutiksi ir kurie
kalba tavo kalba, ką reiškia liudijimas „lia
iliaha illa Allah“. Tai nereiškia, kad žmogus turi pravesti šia tema pamoką ar lekciją.Tegul jis
paprastais žodžiais ir keliais sakiniais paaiškina taip, kad tai būtų
suprantama kiekvienam nežinančiam.
Deja, dideliam apgailestavimui, kai buvo užduotas
klausimas islamiškų mokyklų ir universitetų studentams musulmonams(nekalbant
apie neišmanančius žmones), kurie priskiria save mokslo žmonėms, ką reiškia
žodžiai „lia iliaha illa Allah“ dauguma
atsakė-tai reiškia -„nėra kito Kūrėjo, išskyrus Allah“. Šitas atsakymas
yra absoliučiai neteisingas. Šitą atsakymą t.y „nėra kito Kūrėjo, išskyrus
Allah“ puikiai žinojo Abu Lahab, apie kurį Aukščiausiasis Allah sako Korane:
„Tegul būna prakeiktos Abu Lahab(pranašo dėdė) rankos ir
prakeiktas Jis! Nepadės jam Jo turtai ir jo vaikai. Sudegs jis liepsnojančioje
Ugnyje. Jo žmona taip pat, kuri nešios malkas Ugniai pakurti, o ant jos kaklo
bus virvė iš degančių palmių pluošto.“
Abu Lahab puikiai žinojo, kad nėra kito kūrėjo išskyrus
Allah, bet ar jis buvo tikintysis į
vieną Dievą? Ne, nebuvo. Štai dėl ko mums būtina atkreipti dėmesį į pavojų,
kurį sukelia esmės nežinojimas apie monoteizmą-vienintelio Dievo garbinimą.
Tie, kurie laiko save išmanančiais religiją ir kviečia kitus
į ją, nekalbant apie paprastus eilinius musulmonus, jie sako, kad žodžiai „lia
iliaha illa Allah“ reiškia „nėra kito Kūrėjo, išskyrus Allah“. Ir kaip buvo
paminėta, tai yra didžiulė klaida. Patys didžiausi islamo priešai, Abu Lehab ir
Abu Džahal ir kiti daugiadieviai arabai, žinojo, kad „nėra kito Kūrėjo,
išskyrus Allah.“ Įrodymas yra Korane, Aukščiausiasis Allah sako: „Jeigu tu jų
t.y daugiadievių, paklausi, kas juos sukūrė, jie atsakys Allah..“.
Taip pat Aukščiausiasis Allah sako Korane : „...Jeigu tu
paklausi, kas sukūrė dangų ir žemę, jie pasakys, kad sukūrė Žinantysis (t.y
Allah)...“.
Gali būti, kad kas nors iš klausančiųjų šitą audio
pamoką, vėliau pradės savęs klausti „aš taip pat galvojau, kad prasmė žodžių „lia
iliaha illa Allah „ yra „nėra kito Kūrėjo,išskyrus Allah “. Tada tas žmogus
gal būt paklaus savęs, koks yra skirtumas tarp manęs ir Abu Lehab arba tarp
manęs ir Abu Džiahal? Žinoma, tas žmogus visų pirma privalo būti
nuoširdus pats sau t.y neišdidus. Jeigu būsi pats sau nuoširdus, tai ir prieš
Allah būsi nuoširdus. Ir jeigu iškils toks klausimas, vadinasi tai - Allah
pažinimo pradžia, jeigu Allah panorės(vert.past.arabiškai in ša Allah).
Kiekvienas iš mūsų turi būti nuoširdus pats sau ir po to galės būti nuoširdus
prieš Allah.
Baisu, kai žmogus paprasčiausiai nežino, kaip islamo
mokslininkai vadina arabiškai džiahal(neišmanėlis,neišprusęs), o kaip
bus po to, kai žmogus sužinos? Kita vertus baisiausia yra tai, kad tu nežinai, juk tu nežinai.Išvertus iš arabų kalbos reikštų absoliutus neišprusimas t.y
nežinojimas kylantis iš nežinojimo. Tai reiškia, kad toks žmogus laiko save
tikinčiuoju ir garbinančiu vieną Dievą ir jis mano, kad jis tai daro teisingai,
o iš tiesų jis yra daugiadievis. Apsaugok Viešpatie. Aukščiausiasis Allah
Korane sako:
„...ar pranešti
jums apie tai, kas turės didžiausią netektį Teismo Dieną...tai yra tie,kurie
stengėsi ir darė gerus darbus šiame gyvenime, o jų darbai nuėjo niekais...“.
Allah neužskaitė jų darbų, nors jie manė, kad darė gerai.
Kaip minėjom,baisu kai žmogus nežino, tačiau kai jis net neįtaria, kad nežino
yra dar baisiau.
Dar gali būti, žmogus
žino, kad jis nežino, tačiau jis nenori to pripažinti. Todėl toks žmogus
irgi papuola į grupę tų „kurie nežino, kad jie nežino“. Priešpastatymas
nežinojimui yra žinojimas. Mes visi kažkada absoliučiai nieko nežinojome t.y gimėme, po to pradėjome augti, pradėjom mokintis ir po truputį pradėjome
suprasti.
Aš neperdėsiu sakydamas, kad dauguma musulmonų šiais
laikais nežino, dėl ko buvo siųstas mūsų pranašas, taika ir Allah palaiminimas
jam. Lygiai taip pat, kaip minėjome, paklauskite jus supančiųjų „dėl ko buvo
siųstas pranašas,taika ir ramybė jam“ ir jūs pastebėsite, kad labai mažai
žmonių žino atsakymą. Netgi islamo mokyklų, universitetų studentai nežino atsakymo,
nekalbant apie paprastus musulmonus.
Kaip supratome iš minėtų dalykų, kad karo ir ginčų priežastis tarp pranašo, taika ir Allah palaiminimas jam, ir daugiadievių arabų, nebuvo dėl žodžių „nėra kito Kūrėjo, išskyrus Allah“. Problema tarp pranašo, taika ir Allah palaiminimas jam, ir arabų daugiadievių iškilo dėl to, kad juos kvietė pripažinti tauhydą Al Uliuhyja t.y kad visa dievybė priklauso Vieninteliam Allah ir kad Jis Vienintelis vertas garbinimo.
Mes kalbėjome, kad Aukščiausiasis Allah yra vienintelis Kūrėjas, vienintelis Valdytojas, vienintelis Maitintojas ir t.t. Visa tai, vadinasi arabiškai tauhyd Ar-Rububyja.Tai - vienintelio Allah viešpatavimo pripažinimas. Visiems yra žinoma, kad šis pripažinimas t.y tauhydas Ar-Rububyja yra įgimtas kiekvienam žmogui.Tai reiškia, kad kiekvienas žmogus, bet kada gimęs žemėje, turi savyje šį pripažinimą t,y įgimtas.
Visi žmonės pripažįsta, kad vienintelis Allah yra tas, Kuris kuria, Kuris maitina, Kuris valdo ir t.t. Netgi tie, kurie neigia tai savo liežuviu t.y ateistai ir pan.jie neigia tik kalbėdami, o vis tiek savo širdyje pripažįsta. Jie puikiai žino ir pripažįsta, tačiau kalbėdami tai neigia. Vienas iš tokių žmonių buvo Faraonas, kuris neigė Allah egzistavimą. Pas Faraoną buvo atsiųstas pranašas Mozė(arabiškai Mūsa), kuris kvietė jį pripažinti Aukščiausiąjį Allah, tačiau Faraonas tai atmetė. Visgi Aukščiausiasis Allah pasakė, kad Faraonas turėjo tai savo širdyje:
„...jie neigė Korano ajas iš savo išdidumo ir neteisybės, nors savo širdyse buvo
įsitikinę ajatų tiesa.“
Apie Tauhydą Ar-Rububyja nereikia įrodinėti, nes žmogus gimsta jį žinodamas.
Štai jaunuoliai, kurie studijuoja islamą
universitetuose, o paskui išvažinėja po pasaulio šalis, tam kad pakviesti
žmones tikėti į Allah. Žmonės tiki Allah, ar jie būtų žydai ar krikščonys, jie
visi tiki, kad yra vienas Kūrėjas. Žmones reikia kviesti pripažinti ne tauhydą Ar-Rububyja t.y kad Allah
yra vientelis Valdovas, o tai, kad Allah priklauso visas garbinimas t.y
tauhydas Al Uliuhyja. Tai reiškia, kad nėra jokios kitos dievybės vertos
garbinti, išskyrus Allah. Iš to seka, kad visi pranašai buvo pasiųsti su
tauhydu Al Uliuhyja, o ne su tauhydu Ar-Rububyja.Kaip
Aukščiausiasis Allah pasakė :
„ ..Garbinkite Allah, nėra kitos dievybės, vertos
garbinti išskyrus Jį.“
Tokiais žodžiais kalbėjo visi pranašai. Jie niekada
nesakė „tikėkite į Allah“ arba „patikėkite , kad Allah egzistuoja“. Ne, jie
pasakė „garbinkite Allah, nes nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus
Jį“. Dėl to, mes vadiname tai monoteizmu-vieno Dievo garbinimu.
Allah išlieka Vienas vertas garbinimo ir visi garbinimo
veiksmai turi būti skirti Jam Vieninteliui. Garbinti tik Jį Vieną ir
nepriskirti jam pagalbininkų.
Allah Korane įsako savo pranašui, taika ir Allah
palaiminimas jam, kviesti Knygos žmones :
„Sakyk, o Knygos žmones, suraskite žodį tinkama mums ir
jums tam, kad mes negarbintume nieko kito išskyrus Allah. Mozė ir Jėzus atėjo
būtent su šiuo kvietimu. Ir nepriskirkite Jam pagalbininkų. Ir kad niekas iš
jūsų nepaverstų vienas kito dievais, išskyrus Allah. Jeigu jie nusisuks, tai
sakyk „paliudykite, kad mes musulmonai“.
Toks buvo Allah pranašo kvietimas.Tai reiškia, kad
pranašui, taika ir Allah palaiminimas jam, buvo įsakyta pasakyti Knygos
žmonėms:
Knygos žmonės, mes
nekviečiame jūsų pažinti nieko naujo, nes mums visiems buvo siųsta ta pati
žinia ir dėl tos priežasties, pradėkime sekti viena religija –islamu. Islamas
nėra pranašo Muchamedo,taika ir ramybė jam, religija, o visų pranašų religija.
Nes mes visi-Allah vergai ir tegul niekas iš mūsų negarbina vienas kito tokiu
pašlovinimu, kurio vertas tik Vienintelis Allah. Ir garbinsime tik Vienintelį
Allah, Kuris neturi pagalbininkų, neturi sūnaus ir neturi žmonos. Vieninteliam
Dievui, kuriam mes melsimės ir nepriskirsime pagalbininkų, tarpininkų.
Tai -tauhydas Al Uliuhyja. Neteisingai galvoja
dauguma žmonių, kad liudijimas, „lia
iliaha illa Allah“, kurį Allah pasiuntė per savo pranašus, reiškia „
nėra kito Kūrėjo, išskyrus Allah. Prasmė šių žodžių yra, kaip ir minėjome, „
nėra kitos dievybės vertos garbinti, išskyrus Vienintelį, Aukščiausiajį Allah“.
Štai dėl ko tauhydo Al Uliuhyja prasmė yra tame, kad mes garbiname tik
Vienintelį Dievą ir nepriskiriam jam tarpininkų ir pagalbininkų.
Toks yra kvietimas į tauhydą t.y į tikėjimą ir garbinimą
vienintelį Allah.