Vardan Allah Maloningiausiojo,Gailestingiausiojo
Tauhydas al Asma
va sifat-tai toks viendievystės išpažinimo būdas, kurios pagalba tikintysis
jaučia viendievystės malonumą.Aukščiausiasis Allah pasakė Korane:
„Allah bijosi tik
tie iš Jo vergų tarpo, kurie turi žinių.“(Koranas,35:28)
Štai čia kyla
klausimas: “ Apie ką konkrečiai tie žmonės turi turėti žinių?“
Apie fiziką, matematiką, chemija, astronomija, geografija?Ne!Jie-žinantys
apie Aukščiausiąjį Allah.Bet kokios žinios, kurias kažkas turi ir jeigu tos
žinios nedaro jo daugiau dievobaimingu, iš tikrųjų visiškai neatspindi jo(žmogaus )išminties.Tokiu atveju, kuomet žmonės, nors juos ir laiko
žinančiais, negarbina Allah, mes galime pasakyti, kad jie - kvailiai.
Apie tai mums pranešė Aukščiausiasis Allah:
Apie tai mums pranešė Aukščiausiasis Allah:
„Tiems, kurie
neįtikėjo į savo Viešpatį, paruošti kankinimai Pragare.Kokia bloga ši vieta .Kai
juos įmes ten, jie išgirs,kaip ji šniokščia kai verda.Ji pasiruošusi pratrūkti
iš pykčio.Kas kartą, kai ten įmes grupę, jos sargai paklaus jų: “ Argi pas jus
neatėjo įspėjantis pranešėjas?“. Jie atsakys:“Žinoma, įspėjantis pranešėjas
atėjo pas mus, bet mes palaikėme jį melagiu ir pasakėme: “Allah nieko nesiuntė, o
jūs tik vedate į didelį paklydimą“.Jie pasakys: „ Jeigu tik mes būtume paklausę
ir turėję proto, tai nebūtume Liepsnos gyventojai.“(Koranas,67:6-10)
Tai reiškia , kad
patys protingiausi žmonės šioje žemėje yra tie, kurie garbina Aukščiausiąjį
Allah.O pačiu protingiausiu iš visų žmonių buvo Muchamedas(taika ir Allah
palaiminimas jam).Dėl to, tas kuris turi proto, ruošiasi susitikti su Aukščiausiuoju
Allah, išpažindamas viendievystę.
Aukščiausiasis Allah pasakė:
Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Niekas nėra Jam
lygus, ir Jis-Girdintis,Matantis.“(Koranas,42:11)
Aukščiausiasis Allah aprašo Save šiame ajate, kad Jis-Girdintis, Matantis.O kitame ajate Aukščiausiasis Allah sako: „ Mes sukūrėme žmogų iš sumaišyto lašelio, paleisdami jį išbandymams ir padarėme jį girdinčiu ir matančiu.“(Koranas,76:2)
Aukščiausiasis Allah aprašo Save šiame ajate, kad Jis-Girdintis, Matantis.O kitame ajate Aukščiausiasis Allah sako: „ Mes sukūrėme žmogų iš sumaišyto lašelio, paleisdami jį išbandymams ir padarėme jį girdinčiu ir matančiu.“(Koranas,76:2)
Aukščiausiasis
Allah pasakė, kad Jis-Girdintis, Matantis ir pasakė apie žmogui , kad tas, taip
pat yra girdintis, matantis.Kaip mums tada suprasti Jo Išskirtinumą varduose ir
savybėse?Yra būtina pažiūrėti į skirtumą tarp žmogaus regėjimo ir klausos; ir
Allah Regėjimo ir Klausos.
Kalbant apie žmogaus girdėjimą, tai kaip sako medikai, pats tolimiausias garsas,kurį gali išgirsti žmogus, tai yra laikrodžio tiksėjimas už 30 metrų atstumo.O ka sakyti apie Aukščiausiąjį Allah?Aukščiausiasis Allah,Kuris yra virš Sosto!Sostas aprėpia Jo Krėslą(Kursi), o Jo Krėslas aprėpia dausas ir žemę.
Kalbant apie žmogaus girdėjimą, tai kaip sako medikai, pats tolimiausias garsas,kurį gali išgirsti žmogus, tai yra laikrodžio tiksėjimas už 30 metrų atstumo.O ka sakyti apie Aukščiausiąjį Allah?Aukščiausiasis Allah,Kuris yra virš Sosto!Sostas aprėpia Jo Krėslą(Kursi), o Jo Krėslas aprėpia dausas ir žemę.
Kaip pasakė
Aukščiausiasis:
„Jo Sostas apima padanges ir žemę.“(Koranas,2:255)
„Jo Sostas apima padanges ir žemę.“(Koranas,2:255)
Allah
pasiuntinys(taika ir Allah palaiminimas jam)pasakė: “Iš tikrųjų, palyginus septynias padanges ir septynios žemes su Al Kursi, (Krėslą) tai yra tarsi mažas žiedelis
didžiulėje dykumoje.O Arša(Sostą)palyginus su Al Kursi(Krėslo)tai yra , kaip Al Kursi(Krėslas)prieš tą žiedelį.“ Perdavė ibn Abi Šeiba „Arš“,58;Al
Baihaki „Al asmavu va sifat“ 862,Šeichas Albani pavadino chadisą
patikimu.Žiūrėti „Silsilia as Sahiha“,109.
Kalbant apie
pirmąjį dangų, tai Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Iš tikrųjų mes papuošėme artimiausią dangų šviestuvais“.(Koranas,67:5)
„Iš tikrųjų mes papuošėme artimiausią dangų šviestuvais“.(Koranas,67:5)
Vadinasi visos
žvaigždės, kurios egzistuoja, yra tik pirmasis dangus.O ką tada kalbėti apie
antrąjį, trečiąjį ir taip toliau,dangų?!O ką tada sakyti apie Krėslą(Al Kursi)?O
ką sakyti apie Sostą(Arš)?Ir po viso to, ką mes sužinojome, mes matome Allah
žodžius:
„Allah jau išgirdo moters žodžius, kuri ėmė su tavim ginčytis apie savo vyrą ir pasiskundė Allah.Allah girdėjo jūsų ginčą, nes Allah-Girdintis, Matantis.“(Koranas,58:1)
„Allah jau išgirdo moters žodžius, kuri ėmė su tavim ginčytis apie savo vyrą ir pasiskundė Allah.Allah girdėjo jūsų ginčą, nes Allah-Girdintis, Matantis.“(Koranas,58:1)
Aiša(tegul bus
Allah ja patenkintas)pasakė apie šį įvykį: “Visos šlovės yra vertas tik
Allah, kurio klausa aprėpia visus garsus!Prisiekiu Allah, aš buvau su juo viename
kambaryje, tačiau jo žodžiai buvo paslėpti nuo manęs.“ Perdavė Al Bukchari „Al Mu‘aliak“
žr.“Fath ul Bari“ 13/372.Taip pat perdavė imamas Ahmad 6/46.
Aukščiausiasis
Allah išgirdo iš septynerių padangių aukščio ir Didžiojo Sosto, ką kalbėjo toji
moteris.Iš tikrųjų, mes kartais drovimės kalbėti apie ką nors negero prieš
žmones.Tai kodėl mes nesigėdyjame To, Kuris girdi mus iš septynerių padangiu
aukščio?Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Saugojate savo
kalbas paslaptyje arba kalbate jas garsiai, Jis mato tai, kas
širdyje.“(Koranas,67:13)
Kaip mes
nesigėdyjame Allah,kalbėdami nešvankius dalykus apie ką nors, leisdami
apkalbas?!Pranašas(taika ir Allah palaiminimas jam)pasakė:
„Tegul tas, kuris
tiki Allah ir Paskutiniąja diena, kalba tik gėrį arba tyli.“Al Bukchari
6018,Muslim 47.
Kodėl jis pasakė
būtent „tiki Allah ir Paskutiniąja diena“?Todėl kad tas, kuris tiki į Allah,tiki, kad Aukščiausiasis Allah girdi iš septynerių padangių
aukščio, niekada nepasakys ko nors blogo, neapkalbės savo brolio, nemeluos,neleis
paskalų ir nekalbės nešvankių dalykų.Pranašas(taika ir Allah palaiminimas
jam)pasakė:
„Iš tikrųjų, koks nors žmogus gali pasakyti žodį, netgi nesuteikdamas tam jokios reikšmės, bet dėl kurio, jis bus įmestas į ugnį septyniasdešimčiai metų.“Tirmidi 2314
„Iš tikrųjų, koks nors žmogus gali pasakyti žodį, netgi nesuteikdamas tam jokios reikšmės, bet dėl kurio, jis bus įmestas į ugnį septyniasdešimčiai metų.“Tirmidi 2314
Allah
pasiuntinys(taika ir Allah palaiminimas jam)pasakė:
"Iš tikrųjų, Allah turi
devyniasdešimt devynis vardus-šimtas, be vieno- ir tas, kuris juos įsimins, įžengs į Rojų“. Al Bukchari 2736,Muslim 2677.
Čia aš užduosiu
klausimą: ar Aukščiausiasis Allah turi tik devyniasdešimt devynis
vardus?Ne!Aukščiausiasis Allah turi tiek vardų, kiek nei vienas apie tai
nežino, visgi Jis pranešė mums tik devyniasdešimt devynis.Juk
pranašas(taika ir Allah palaiminimas jam)pasakė:
“Jeigu tas, kurį apims nerimas
arba liudesys,pasakys: “ O Allah, iš tikrųjų, aš-Tavo vergas, sūnus Tavo vergo ir sūnus
Tavo vergės.Aš esu Tavo valdžioje, Tavo sprendimai man privalomi, o Tavo
pateiktas nuosprendis-teisingas.Aš maldauju Tavęs, kiekvienu iš Tavo
vardų, kuriais Tu pavadinai Save arba atsiuntei Savo Knygoje arba apreiškei kam
nors tai iš savo kūrinių arba palikai jį
paslėptu nuo visų, išskyrus Tave; maldauju padaryti Koraną mano širdies
pavasariu, šviesa mano krūtinėje ir priežastim panaikinančia mano liūdesį ir
nutraukiančią mano nerimą!“, - tai Didysis ir Visagalis Allah būtinai išlaisvins
jį nuo graudulio ir pakeis jo liūdesį
pakeis džiaugsmu.“ Žmonės pasakė: „ O Allah pasiuntinį!Ar mums reikia išmokti
tuos žodžius?“ Pranašas(taika ir Allah palaiminimas jam)pasakė:
„ Žinoma.Tam, kuris juos išgirs, reikia juos išmokti.“Ahmad 1/391,ibn Hiban 3/972,At
Tabarani 10352.Chadiso patikimumą patvirtino imamas al Hakim,Al Bagavi,hafizas
Abdul Fadal Al Bagdadi,šeichul Islam ibn Taimyja,šeichas ibn Kajym ir šeichas
Albani.
Kas yra pats
turtingiausias?!Kas dovanoja išgyjimą?!Kas yra pats stipriausias?!Argi ne
Aukščiausiasis Allah?!Dėl to yra perduodama, kad pranašo(taika ir Allah
palaiminimas jam)bendražygiai bet kuriame savo veiksme, pirmiausia
pasikliaudavo Aukščiausiuoju Allah, o paskui juos atlikdavo ir tai
pasitarnaudavo gero rezultato gavimui.Netgi tada , kai jų sandalai
suplyšdavo, jie pirmiausia sakydavo:“O Allah, padėk man pataisyti mano sandalus“ ir
po to eidavo ieškoti ieškoti meistrų taisančių apavą.Mūsu laikais daroma
visiškai atvirkščiai!Iš pradžių žmonės ieško kaip išspręsti problemą, o tik
paskui kreipiasi į Aukščiausiąjį Allah.Iš tiesų tikrieji tikintieji yra
tie, kurie pirmiausia kreipiasi į Allah, o paskui ieško problemos sprendimo būdų.
Visi pranašai
buvo teisingieji ir pirmiausia kreipdavosi į Allah , o tik paskui ieškojo sprendimų.Ibrahymas(taika
jam)pasakė:
„Jis išgydo
mane, kai aš susergu.“(Koranas,26:80)
Pranašas(taika ir
Allah palaiminimas jam)pranešė mums apie devyniasdešimt devynis vardus, kadangi
žmonių poreikiai,nesvarbu kokie jie bebūtų,neviršyja poreikio ribos
devyniasdešimt devynių vardų.Dėl to, pranašas(taika ir Allah palaiminimas
jam)pasakė:
„Iš tiesu, Allah turi devyniasdešimt devynis vardus-šimtas, be vieno, ir tas, kuris įsimins juos, įžengs į Rojų.“Al Bukchari 2736,Muslim 2677.
„Iš tiesu, Allah turi devyniasdešimt devynis vardus-šimtas, be vieno, ir tas, kuris įsimins juos, įžengs į Rojų.“Al Bukchari 2736,Muslim 2677.
Islamo mokslininkai sako, kad
pats didžiausias Aukščiausiojo Allah vardas yra tas, kurį tu vartoji, kokiu nors
konkrečiu momentu.Jeigu tu neturtingas ir tau labai reikia paramos, tai didysis
vardas tau bus „Turtingasis“.Tai reikškia, tu šaukiesi Allah šiuo vardu, kurio
tau šiuo metu labiausiai reikia.Dėl to Aukščiausiasis Allah sako:
„Allah turi
pačius gražiausius vardus.Dėl to šaukitės Jo, juos sakydami.“(Koranas,7:180)
Jeigu žmogus
serga, tai jam pačiu didžiausiu vardu bus „Gydantysis“.Kita vertus, islamo
mokslininkai sako, kad pačiais didžiausiais vardais yra „Gyvas“ ir „Esantis“(Al
Hayju ir Al Kajūm).Kodėl būtent jie?Todėl kad šie du vardai nurodo į visus
likusius vardus.Pavyzdžiui,Turtingas turi būti Gyvas ir taip
toliau.Esantis(Kaijūm), tai-Tas , Kuris valdo savo atributus nepaliaujamai.Aukščiausiasis
Allah sako:
„Allah-nėra kitos
dievybės, išskyrus Jį, Gyvojo, Esančiojo.Jo neapima nei snaudulys, nei
miegas.“(Koranas,2:255)
Islamo mokslininkai pasakė: “ Mieguistumas yra panašus į mažąją mirtį".Aukščiausiasis Allah nei miega nei snaudžia ir niekada nemirs.Pavyzdžiui, žmogus yra gyvas, bet jis miega, miršta ir negyvena amžinai.O Aukščiausiasis Allah-Gyvas, bet ne miega ir nesnaudžia ir niekada nemirs.Žmogus girdi,bet jis sensta ir jo klausa tampa silpnesne.O Aukščiausiasis Allah pastoviai girdi ir Jo klausa nesilpnėja.Žmogus mato, bet kai jis sensta,jo regėjimas tampa silpnu ir jis užsideda akinius.O Aukščiausiasis Allah mato visada ir Jo regėjimas niekada nesilpnėja.
versta iš konspekto tauhydas al asma va sifat
http://toislam.ws/audio-aqidah/54-manrabbuk