بسمي اللة الرحمن الرحيم
Vardan Allah Maloningiausiojo,Gailestingiausiojo
Aukščiausiasis Allah nepriima garbinimo, jeigu šiame
garbinime yra priskyriami Jam bendrininkai. Garbinimas susideda iš dviejų
dalykų: meilės ir nuolankumo. Aukščiausiasis Allah neleidžia žmogui mylėti kažką
arba būti nuolankiu kažkam, lygiai taip pat, kaip žmogus myli ir yra nuolankus
Allah. Visi žmonės, be jokių išimčių, yra Allah vergai! O vergovė gali būti
arba savanoriška arba priverstine. Kai kas gali pasakyti: “Aš nesu Allah vergas.“
Gerai! Jeigu tu nesi
Allah vergas, tai padaryk taip, kad mes nemirtume!
Jeigu tu nesi Allah vergas, tai padaryk taip, kad tu
nesirgtum!
Jeigu tu nesi Allah vergas, tai padaryk taip, kad niekada
nejaustum alkio!
Ne, negalėsi, nes tu - Allah vergas! Aukščiausiasis Allah
yra tavo Viešpats!
Jeigu tu nepereisi į savanorišką vergovę Jam, tai amžiams
įeisi į Ugnį! Kalbant apie savanorišką vergystę, tai jinai užima pačia
aukščiausia vietą prieš Aukščiausiajį Allah. Dėl to, kai Aukščiausiasis Allah
nori pagirti ką nors, Jis vadina jį savo vergu. Jis sako:
“Šlovė Tam, Kuris perkėlė naktį Savo vergą tam, kad parodytų jam kai ką iš Mūsų ženklų, iš Uždraustos mečetės į Al Aksą mečetę.” (Koranas, 17:1)
“Šlovė Tam, Kuris perkėlė naktį Savo vergą tam, kad parodytų jam kai ką iš Mūsų ženklų, iš Uždraustos mečetės į Al Aksą mečetę.” (Koranas, 17:1)
Pavadindamas pranašą (taika ir Allah palaiminimas jam) ”Savo
vergu”, Aukščiausiasis Allah jį pagyrė.
Dėl ko pranašai (nuo Nojaus iki Muhamedo, taika ir Allah
palaiminimas jam) atėjo pas žmones?
Yra didelis skirtumas tarp garbinimo ir Allah išskyrimo
garbinime. Garbinimas tai - viena, o išskyrimas Allah pačiame garbinime - kita.
Visi pranašai, pradedant Nojum (taika jam) iki pat Muchamedo, taika ir Allah
palaiminimas jam, atėjo pas žmones būtent kviesdami išskirti Allah Jo
garbinime. Jie nekvietė žmonių į tai, kad jie garbintų Allah, jie kvietė žmones
tam, kad jie garbintų tik Vienintelį Allah. Daugiadieviai dar iki Muchamedo
(taika ir Allah palaiminimas jam) garbino Allah. Jie pareiškė, kad myli
Aukščiausiąjį Allah, jie maitino piligrimus, jie demonstravo svetingumą svečiui
ir visą tai darė vardan Aukščiausiojo Allah. Vis dėlto, kai pranašas (taika ir
Allah palaiminimas jam) pakvietė garbinti tik Vienintelį Allah, jie labai
nustebo. Jie pasakė:
“Nejaugi jis paverčia dievus į Vienintelį Dievą? Iš tikrųjų, tai - stebina!” (Koranas, 38:5)
“Nejaugi jis paverčia dievus į Vienintelį Dievą? Iš tikrųjų, tai - stebina!” (Koranas, 38:5)
Dėl šios
priežasties, problema yra ne tame, kad jie negarbino Allah, o tame, kad jie
priskyrė bendrininkus Allah garbinime. Žmogus tampa išpažįstančiu viendievystę
tik tada, kai aukština tik vienintelį Aukščiausiąjį Allah, myli tik vienintelį
Aukščiausiąjį Allah, bijo tik vienintelio Aukščiausiojo Allah, maldauja
pagalbos tik vienintelio Aukščiausiojo Allah, ieško prieglaudos pas Jį.
Aukščiausiasis
Allah pasakė:
„Mečetės (masadžid) priklauso Allah. Nesišaukite pagalbos pas nieką šalia Allah.“ (Koranas, 72:18)
„Mečetės (masadžid) priklauso Allah. Nesišaukite pagalbos pas nieką šalia Allah.“ (Koranas, 72:18)
Korano
aiškintojai sako, kad žodis „al-masadžid“ turi dvi reikšmes:
1. - „al–masadžid“ - tai mečetės.
1. - „al–masadžid“ - tai mečetės.
2. - „al–masadžid“
- tai žmogaus kūno vieta, kuria jis liečia žemę, atlikdamas nusilenkimą ant
žemės (past., sudžiūd - maldos veiksmas).
Maldavimo
rūšys
Aukščiausiasis
Allah pasakė:
„Nesišaukite pagalbos pas nieką šalia Allah.“ (Koranas, 72:18)
„Nesišaukite pagalbos pas nieką šalia Allah.“ (Koranas, 72:18)
Ahlus - suna
mokslininkai pasakė, kad maldavimas (du‘a) dalijasi į dvi rūšis:
1. - „Du‘a Al–Masalia“
- kai žmogus ko nors prašo pas Aukščiausiąjį Allah.
2. - „Du‘a Al–Ibada“
- tai bet kokie Aukščiausiojo Allah garbinimo būdai.
Atlikdamas bet kokį garbinimą, žmogus tuo
pačiu prašo Allah apdovanoti jį už garbinimą. Kodėl mes meldžiamės? Argi
melsdamiesi, stodamiesi atlikti maldą, mes tuo veiksmu neprašom Allah malonės? Kodėl
mes pasninkaujame? Argi mes tai darydami nesitikime Allah malonės?
Aukščiausiasis
Allah taip pat pasakė:
„Jūsų Viešpats pasakė: “Šaukitės manęs ir Aš atsakysiu jums.“ (Koranas, 40:60)
„Jūsų Viešpats pasakė: “Šaukitės manęs ir Aš atsakysiu jums.“ (Koranas, 40:60)
Pranašas (taika
ir Allah palaiminimas jam) taip pat pasakė: “Maldavimas (du‘a) - tai
garbinimas.“ (Abu Davud 1479, At Tirmidi 2969).
Meilė, baimė, pagalbos
prašymas, ieškojimas prieglaudos pas kažką, pasikliovimas kažkuo -visa tai yra
garbinimas. Kai kas gali paklausti: „Jeigu aš mylėsiu mamą, žmoną, vaikus tai
nejaugi tuo priskirsiu Allah bendrininkus?“ Ne, mes kalbame būtent apie tą
meilę, kuria tu privalai mylėti tik Aukščiausiąjį Allah! Pavyzdžiui, žmogus
bijo ugnies, laukinio žvėries, priešo, piktadario ir t.t. Visgi, mes pasakėmė, kad
bijoti reikia tik Allah Aukščiausiojo. Ar bus ugnies, laukinio žvėries ir t.t.
bijojimas tolygus priskyrimui Allah bendrininkus? Ne,kalba eina būtent apie tą
baimę, kuria reikia bijoti tik Aukščiausiojo Allah. Pavyzdžiui, kai kurie
žmonės eina prie kapų ir laiko šventais mirusiuosius, prašo jų pagalbos, bijo
jų taip, kaip turėtų bijoti Aukščiausiojo Allah. Jie prašo tų numirėlių to, ką
jiems gali duoti tik Aukščiausiasis Allah. Tai vadinama daugiadievyste (Širk).
Ar mes galime
prašyti žmonių pagalbos? Jeigu galime, tai kokiomis salygomis?
Taip, mes galima
prašyti žmonių pagalbos, nustatytomis salygomis: visų pirma - tas žmogus turi
būti gyvu, o antra - jis turi būti gabus padėti. Jokiu būdu negalima prašyti
pagalbos pas mirusiuosius. Juk mirusieji negirdi tų, kas jų šaukiasi ir negali
niekuo padėti. Pavyzdžiui, žmogus skęsta ir prašo žmonių esančių pakrantėje jam
padėti išsigelbėti. Tai nėra daugiadievystė (Širk), nes tie žmonės girdi jį ir
gali padėti jam išsigelbėti, pavyzdžiui numesdami gelbėjimo ratą ir pan. Jeigu
tokioje situacijoje kas nors pagalvos: „Ne! Pagalbos prašymas, tai – garbinimas,
dėl to neprašysiu žmonių pagalbos.“, o po to numirs, tai numirs kaip savižudis.
Juk pateiktoje situacijoje, žmonės būtų galėję jam padėti, dėl to jis turėjo
prašyti jų pagalbos. Bet jokiu būdu negalima prašyti mirusiųjų! Aukščiausiasis
Allah pasakė:
„Kai jūs
šaukiatės jų, jie negirdi jūsų maldavimų, o jeigu netgi išgirstų, tai
neatsakytų jums. Prikėlimo Dieną jie atstums jūsų garbinimą. Niekas kitas tau
neduos žinios taip,kaip Žinantysis!“ (Koranas, 35:14)
Aukščiausiasis
Allah pavadino tokį kvietimą, mirusiųjų garbinimu. Dėl to, tas, kuris šaukiasi
mirusiųjų pagalbos, puola į daugiadievystę (Širk). Aukščiausiasis Allah
kreipiasi į tokius žmones sakydamas:
„O žmonės! Pateikiamas
pasakojimas, įsiklausykite. Iš tikrųjų, tie, kuriuos jūs garbinate šalia Allah
nesukurs nei musės, netgi jei jie visi susivienytų dėl to. Jeigu musė atims ką
nors iš jų, tai jie nesugebės atimti atgal iš jos. Silpnas tas, kuris prašo ir tas,
kurio prašoma!“ (Koranas, 22:73)
Dėl ko Aukščiausiasis
Allah sukūrė džinus ir žmones?
Aukščiausiasis
Allah pasakė:
„Aš sukūriau
džinus ir žmones tik tam, kad jie Mane garbintų.“ (Koranas, 51:56)
versta iš konspekto:
http://toislam.ws/audio-aqidah/54-manrabbuk