بسمي الله الرحمن الرحيم
Vardan Allah Maloningiausiojo,Gailestingiausiojo
Tauhydas Rububyja
susideda iš dvieju stulpų, apie kuriuos Aukščiausiasis Allah pasakė Korane, papasakodamas
apie Mozės (taika jam) pokalbį su Faraonu. Kai Mozė atėjo su savo broliu Harūnu
pas Faraoną ir jo palydą, šie du pranašai ėmė kviesti juos link Aukščiausiojo
Allah. Faraonas savo širdyje pripažino, kad Allah egzistuoja, tačiau vadindamas
save dievu, jis atmetė Allah dėl savo arogancijos. Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Faraonas tarė: “Kas tas jūsų Dievas, o Mūsa?“ (Koranas,20:49)
Mozė (taika jam) davė
jam tokį atsaką, kurio nei papildysi, nei atmesi:
„Mozė atsakė: „Viešpats mūsų - Tas, Kuris suteikė kiekvienam daiktui išvaizdą, o po to nurodė viskam kelią.“ ( Koranas,20:50)
„Mozė atsakė: „Viešpats mūsų - Tas, Kuris suteikė kiekvienam daiktui išvaizdą, o po to nurodė viskam kelią.“ ( Koranas,20:50)
Taigi, Tauhydas
Rububyja susideda iš dviejų stulpų:
Pirmas
stulpas.
Tik vienintelis
Allah yra Kūrėjas.
Niekas kitas nebuvo liudininku, kai buvo kuriama žemė bei
dangus ir viso kito, kas yra tarp jų. Kaip apie tai ir pasakė Allah:
„Aš nepadariau jų liudininkais, kai buvo kuriama žemė ir dangus, ir jų pačių kūrimo.“ (Koranas,18:51)
„Aš nepadariau jų liudininkais, kai buvo kuriama žemė ir dangus, ir jų pačių kūrimo.“ (Koranas,18:51)
Kai
Aukščiausiasis Allah visą tai sukūrė, nebuvo nieko, išskyrus Jį. Šis ajatas, kurį
pateikė Allah yra stiprus įrodymas prieš tai, kas drįsta sau priskirti valdžią
ir galią. Dėl ko kalbama apie valdžią ir galią? Jeigu kažkas ką nors sukūrė,
tai tas yra savininkas ir valdytojas sukurto
dalyko. Tai reiškia, kad Aukščiausiasis Allah yra Vienintelis Kūrėjas,
Karalius ir visa valdžia priklauso Jam. Aukščiausiasis Allah neturi bendrininkų.
Niekas neturi teisės sakyti, juk kas nors iš kūrinių turi galią šiame
pasaulyje. Dauguma musulmonų Kazachstane, Tatarstane, Vidurinėj Azijoje ir
kitur eina pas mirusiuosius, gulinčius kapuose, ir sako apie juos: „Mūsų
šeichas, kuris yra čia palaidotas, valdo ketvirtį šio pasaulio“ arba „mūsų
šeichas valdo trečdalį šio pasaulio“ arba „yra lietaus valdovas“ arba „mūsų
šeichas yra visų ligų valdovas! Jeigu tu į jį kreipsiesi, tai jis tave
išgydis!“ ir panašiai. Tai reiškia, kad jie priskiria galią kažkam kitam, nei
Aukščiausiajam Allah. Į tokius musulmonų pasakymus Allah atsako konkrečiu
įrodymu esančiu Korane, sakydamas:
„Sakyk: “Pašaukite tuos, kuriuos jūs laikote dievais šalia Allah.“ Jie neturi nei menkiausios dalelės valdžios danguje ir žemėje ir nėra valdytojai jų ir nėra jų tarpe padėjėjų Jam.‘‘ (Koranas,34:22)
„Sakyk: “Pašaukite tuos, kuriuos jūs laikote dievais šalia Allah.“ Jie neturi nei menkiausios dalelės valdžios danguje ir žemėje ir nėra valdytojai jų ir nėra jų tarpe padėjėjų Jam.‘‘ (Koranas,34:22)
O jeigu jie tik
susimąstytų apie Koraną! Iš šio ajato mes suprantame,kad valdžia absoliučiai
priklausotik Vieninteliam Aukščiausiajam Allah. Tik Jis – Kūrėjas žemės ir
dangaus ir visko, kas yra tarp jų.
Iš kur toks įsitikinimas
(past. neteisingas) atsirado tarp musulmonų? Kaip mes visi žinome, kažkada
gyveno graikų filosofai. Jie ėmė galvoti ir pasakė: „Šis pasaulis atsirado, nes
jis turi Kūrėją, tačiau mes nematome to Kūrėjo. Kur gi Jis?.“ Jie ieškojo, ieškojo,
bet nerado Kūrėjo, nes žvilgsnis negali pasiekt Aukščiausiojo Allah.
Tada jie pasakė: “Taip,
šis pasaulis turi Kūrėją, kuris jį sukūrė ir paskui paliko. Iš tikrųjų, Jis
paliko po savęs tą ir aną, valdyti šį pasaulį.“ Iš čia jie ėmė ieškoti pačių
didžiausių, pačių galingiausių kūrinių iš visos kūrinijos ir po to priskyrė
jiems valdžią. Pažiūrėjo į saulę ir pasakė: „Tai didžiulis kūrinys, tikriausiai,
ji turi dieviškos galios.“ Pažiūrėjo į perkūniją ir pasakė: „Šis griausmas turi
baisią jėgą, vadinasi, jis taip pat turi dievišką galią.“ Štai dėl ko jie kalba
savo mitologijoje, kad Dzeusas yra perkūnijos dievas, o kitas – saulės, ir taip
toliau. Paskui, atsirado ugnies garbintojai (madžusai), kurie lenkėsi ugniai. Jie
pasakė, kad ugnis turi didelę jėgą, kuri gali sunaikinti per kelias valandas daugybę miškų ir laukų. Jų
nuomone, reiškia ji turi dievišką galią.
Šiais laikais
tokį įsitikinimą perėmė kai kurie musulmonai, tegul Allah jiems atleidžia ir
veda tiesiu keliu. Kai kurie iš jų ėmė manyti, kad mirusieji gali juos užtarti,
dėl to eina prie kapų ir prašo jų užtarimo. Ir koks neišmanėlis yra toks
musulmonas! Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Niekam neatneš naudos joks užtarimas, iškyrus tų, kuriems bus leista.“ (Koranas,34:23)
„Niekam neatneš naudos joks užtarimas, iškyrus tų, kuriems bus leista.“ (Koranas,34:23)
Tokie musulmonai
paprasčiausiai nežino, koks gali būti užtarimas. Jie nežino, kaip vyks šis
užtarimas. Užtarimas Teismo Dieną turės tris sąlygas:
1. Aukščiausiasis Allah turės leisti užtarėjui užtarti. Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Kas drįs užtartį prieš Jį be Jo Paties leidimo?“ (Koranas,2:255)
1. Aukščiausiasis Allah turės leisti užtarėjui užtarti. Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Kas drįs užtartį prieš Jį be Jo Paties leidimo?“ (Koranas,2:255)
2. Aukščiausiasis
Allah turės leisti užtarti konkretų asmenį. Tai reiškia, kad Allah neleis
užtarti visų iš eilės. Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Jie užtars tik tuos, kuriais Jis patenkintas.“ (Koranas,21:28)
„Jie užtars tik tuos, kuriais Jis patenkintas.“ (Koranas,21:28)
3. Yra skirtingi
užtarimo būdai.
Kartą, Allah pasiuntiniui (tegul bus jam taika ir
Allah palaiminimas) atnešė dovanų mėsos. Praėjus kuriam laikui, jam padovanojo
avienos mentį, kurią jis
mėgo ir pranašas (tegul bus jam taika ir Allah palaiminimas) atsikando gabalėlį,
o po to pasakė:
„Prikėlimo Dieną, aš tapsiu vadu visų žmonių. Ar žinote kodėl? Prikėlimo Dieną, Allah surinks pirmus ir paskutinius ant vieno pakylėjimo taip, kad šauklys galės kreiptis į visus žmones iš karto, ir vienu žvilgsniu juos visus aprėpti. Tą dieną, saulė priartės prie žmonių ir juos apims toks baisus sielvartas ir liudesys, kad jiems neužteks nei jėgų, nei kantrybės tai iškęsti. Tada žmonės ims sakyti vienas kitam:
„Prikėlimo Dieną, aš tapsiu vadu visų žmonių. Ar žinote kodėl? Prikėlimo Dieną, Allah surinks pirmus ir paskutinius ant vieno pakylėjimo taip, kad šauklys galės kreiptis į visus žmones iš karto, ir vienu žvilgsniu juos visus aprėpti. Tą dieną, saulė priartės prie žmonių ir juos apims toks baisus sielvartas ir liudesys, kad jiems neužteks nei jėgų, nei kantrybės tai iškęsti. Tada žmonės ims sakyti vienas kitam:
„Argi jūs
nematote kokioje situacijoje mes atsidūrėme?! Argi nematote iki kokio lygio jūs
priėjote ?! Ar nepaieškoti jums to, kuris užtars jus prieš Viešpatį jūsų?“
Kai kurie iš jų
tars:
„Eikite pas Adomą!”
(taika jam). Jie ateis pas jį ir pasakys:
“O Adomai, tu - žmonių tėvas. Allah
sukūrė tave Savo Ranka ir įkvėpė tau dvasią, ir pagal Jo valią, angelai
nusilenkė tau iki žemės, tai užtark mus prieš Viešpatį tavo! Argi nematai, kokioje
mes padėtyje ir argi nematai iki ko mes priėjome?!“ Bet Adomas pasakys:
“Iš tikrųjų,
šiandieną Viešpats mano taip užsirūstino, kaip
niekada anksčiau ir kaip niekada daugiau nebus rūstus! Iš tikrųjų
Jis uždraudė man valgyti vaisius to medžio, bet aš nepaklausiau Jo! Man pačiam
reikia užtarėjo, o jūs eikite pas kitą, eikite pas Nojų (taika jam)“. Tada jie
ateis pas Nojų ir pasakys:
„O Nojau, iš
tikųjų tu - pirmas iš Allah pasiuntinių, gyvenusių žemėje, ir Allah pavadino
tave dėkinguoju vergu.Užstok mus prieš tavo Viešpatį! Argi tu nematai, kokioje padėtyje mes atsidūrėme, iki
ko mes priėjome?!‘‘ Ir atsakys jis jiems:
“Iš tikrųjų, Viešpats mano šiandien
užsirūstino taip, kaip niekada anksčiau nebuvo toks rūstus ir niekada daugiau
nebus! Iš tikrųjų, žemiškajame gyvenime man buvo duota galimybė kreiptis į
Allah tik vieną kartą savo maldomis ir aš jau tai padariau, prašydamas padėti
man prieš mano žmones. Man pačiam reikia užtarimo, o jūs eikite pas Ibrahymą!“. (taika
jam)
Tada jie ateis
pas Ibrahymą (past. Abraomą) ir pasakys jam:
„O Ibrahymai, tu - Aukščiausiojo
Allah pasiuntinys iš tarpo tų, kurie gyveno žemėje, užstok mus prieš Viešpatį
tavo! Argi nematai kokioje padėtyje mes atsidūrėme, iki ko priėjome?!‘‘
Atsakydamas jiems, jis pasakys:
„Iš tikrųjų, Viešpats mano šiandien užsirūstino
taip, kaip niekada anksčiau ir niekada daugiau nebus rūstus!“
Po to, jis paminės tai, kad yra tris
kartus pamelavęs ir pasakys:
„Man pačiam reikia užtarimo, o jūs eikite pas
kitą, eikite pas Mozę!“. (taika jam). Tada jie ateis pas Mozę ir pasakys:
“O
Moze, tu - Allah pasiuntinys ir Aukščiausiasis Allah padarė tave viršesniu virš kitų žmonių, nes Jis davė tau pirmenybę
ir kalbėjo su tavim be tarpininkų, užstok mus prieš Viešpatį tavo! Argi nematai
kokioje padėtyje mes atsidūrėme ir iki ko mes priėjome?!“ Atsakydamas jiems jis
pasakys:
“Iš tikrųjų, Viešpats mano šiandien užsirūstino kaip niekada anksčiau
ir niekada daugiau nebus rūstus! Kalbant apie mane, tai aš užmušiau žmogų, neturėdamas
tam leidimo iš aukščiau! Man pačiam reikia užtarimo, o jūs eikite pas Isa (past.
Jėzų)!“ (taika jam).
Tada jie ateis pas Isa (Jėzų) ir pasakys:
“O Isa, tu - Allah
pasiuntinys ir tu kalbėjai su žmonėms jau tada, kai dar gulėjai lopšyje ir tu -
Jo žodis, kurį Jis dovanojo Marijam (Marijai) ir dvasia nuo Jo, užstok mus
prieš Viešpatį savo! Argi nematai kokioje padėtyje mes atsidūrėme ir iki ko
priėjome?!“ Atsakydamas Isa jiems pasakys:
„Iš tikrųjų, Viešpats mano šiandien
užsirūstino kaip niekada anksčiau ir niekada daugiau nebus rūstus!“.
Visgi, jis
nepaminės kokių nors savo nuodėmių, bet taip pat pasakys:
“Man pačiam reikia
užtarimo, o jūs eikite pas kitą, eikite pas Muhamedą.“ Po to jie ateis pas mane
ir pasakys:
„O Muhamedai, tu - Allah pasiuntinys (tegul bus jam taika ir Allah
palaiminimas), paskutinis iš pasiuntinių ir Allah atleido tau visas buvusias ir
būsimas nuodėmes, užstok mus prieš Viešpatį savo! Argi nematai kokioje padėtyje
mes atsidūrėme iki ko mes priėjome?!“.
Ir tada aš prieisiu prie Allah Sosto kojų
ir nusilenksiu savo Viešpačiui kakta paliesdamas žemę, ir po viso to, Aukščiausiasis
Allah įkvėps man tokius garbinančius žodžius apie Save, kokių dar niekam kitam
iki manęs nebuvo įkvėpęs, paskui pasakys:
“O Muhamedai, pakelk galvą! Prašyk ir
bus tau dovanota, užstok ir tavo užtarimas bus priimtas“.
Tada aš pakelsiu
galvą ir pasakysiu: “O Viešpatie mano, mano bendruomenė, mano bendruomenė!“. Man
bus pasakyta:
‘‘Ö Muhamedai, vesk į Rojų tuos ,tavo bendruomenės narius, kurie
išlaisvinti nuo atsiskaitymo, per dešiniuosius Rojaus vartus, bet jie gali
įeiti kartu su kitais žmonėmis ir per kitus vartus.“ (Al Bukchari 4712, Muslim
194)
Taigi užtarimas
būna skirtingų rūšių:
a) Didysis užtarimas - tai bus stovėjimo laiko metu, kai žmonės stovės 50 tūkstančių metų, laukdami, kada juos nuteis ir pranašas Muhamedas (taika ir Allah palaiminimas jam) užtars prieš savo Viešpatį ir prašys juos nuteisti. Toks užtarimas bus suteiktas tik mūsų pranašui Muhamedui (taika ir Allah palaiminimas jam)! Tai vadinasi „Pagirtoji Vieta“, kuri yra jam pažadėta.
a) Didysis užtarimas - tai bus stovėjimo laiko metu, kai žmonės stovės 50 tūkstančių metų, laukdami, kada juos nuteis ir pranašas Muhamedas (taika ir Allah palaiminimas jam) užtars prieš savo Viešpatį ir prašys juos nuteisti. Toks užtarimas bus suteiktas tik mūsų pranašui Muhamedui (taika ir Allah palaiminimas jam)! Tai vadinasi „Pagirtoji Vieta“, kuri yra jam pažadėta.
b) Prašymas
atidaryti Rojaus vartus - pirmas, kuris paprašys atidaryti vartus, bus mūsų
pranašas Muhamedas (taika ir Allah palaiminimas jam) ir jo bendruomenė bus
pirmoji, kuri įeis į Rojų.
c) Užtarimas už
žmones, kuriems bus liepta įeiti į Ugnį, tam kad jie neįeitų į ją.
d) Užtarimas už
įėjusius į Ugnį nusidėjėlius, pripažįstančius viendievystę, tam kad jie išeitų
iš Ugnies.
e) Užtarimas už
konkrečius žmones tam, kad jie įeitų į Rojų be teismo.
f) Užtarimas už
kai kuriuos netikinčiuosius, kad palengvinti jų bausmę - šios rūšies užtarimas
susijęs išskirtinai su mūsų pranašu Muhamedu (taika ir Allah palaiminimas jam),
kurį jis panaudos savo dėdei Abu Talib, tam kad palengvinti jo bausmę.
Antras
stulpas.
Aukščiausiasis
Allah yra Vienintelis, Kuris valdo.
Aukščiausiasis Allah nepaliko savo kūrinių
šiaip sau, nes Jis sukūrė juos ir vedė kiekvieną iš jų savo keliu. Aukščiausiasis
Allah sako Korane:
„Allah - Kūrėjas visų dalykų. Jis - Vienintelis, Visagalis.“ (Koranas,13:16)
„Allah - Kūrėjas visų dalykų. Jis - Vienintelis, Visagalis.“ (Koranas,13:16)
Jis vedė
kiekvieną savo keliu ir valdė kiekvieną, po to kai Jis juos sukūrė. Aukščiausiasis
Allah sako:
„Šlovink tavo Aukščiausiojo
Viešpaties vardą, Kuris sukūrė visus dalykus ir visam kam davė proporcingumą.‘‘ (Koranas,87: 1-2)
Sukūrimas visų
dalykų, tai - pirmas stulpas, o po to Jis tęsia:
„Tas, Kuris
nustatė kūrinijos lemtį ir nurodė kelią.“ (Koranas,87:3)
Taip pat Allah
sako:
„Iš tikrųjų, Allah
sulaiko padanges ir žemę, kad jie nepajudėtų. O jeigu jie pajudės, tai niekas
kitas, nei Jis, jų nesulaikys.“ (Koranas,35:41)
Aukščiausiasis
Allah sukūrė padanges ir žemę, sukūrė planetas, sukūrė galaktikas, sukūrė kiekvienai
žvaigždei jos orbitas ir kiekviena planeta juda savo trajektorija. Jeigu
Aukščiausiasis Allah būtu palikęs visą tai šiaip sau, t.y. sukūręs ir palikęs, tai
kas tada būtų?! Kaip sakoma šiais laikais, jeigu žemė penkiais centimetrais
išeis iš savo orbitos, tai bus katastrofa ir visa žmonija žus. Todėl
Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Be abejonės, Jis kuria ir paliepia. Palaimintas Allah, pasaulių Valdovas.“ (Koranas,7:54)
„Be abejonės, Jis kuria ir paliepia. Palaimintas Allah, pasaulių Valdovas.“ (Koranas,7:54)
Jeigu
Aukščiausiasis Allah būtų sukūręs mus ir šiaip sau palikęs, tai mes būtumę
tarsi kokie stabai.
Visgi ne! Argi
kraujas teka mūmyse pats savaime?! Kas leidžia tam kraujui tekėti? Kas verčia
kepenis, inkstus ir plaučius dirbti? Kas duoda regėjimą ir klausą? Žinoma, tai
Aukščiausiasis Allah. Tai kaip gi žmonės eina ir prašo pas kažką kitą, nei
Aukščiausiajį Allah?!
versta iš konspekto:"Iš kokių stulpų susideda Tauhydas Rububyja"
http://toislam.ws/audio-aqidah/54-manrabbuk