بسمي اللة الرحمن الرحيم
Vardan Allah Maloningiausiojo, Gailestingiausiojo
Kokius Aukščiausiojo Allah atributus ašaritai patvirtina , kokius paneigia ir kodėl?
Ašaritai, išsikraustydami iš savo proto, tvirtina
septynis Aukščiausiojo Allah atributus:
1.Aukščiausiasis Allah yra Kūrėjas,
vadinasi Jo atributas - Galia.
2.Aukščiausiasis Allah kam nors duoda, o
kam nors - neduoda, vadinasi Jis turi Norą.
4.Jeigu Jis turi Galią, Norą, vadinasi Jis
- Gyvas. O Gyvas turi dar tris atributus, kurie paminėti žemiau.
5.Klausa.
6.Regėjimas.
7.Kalba.
Likusių atributų jų protas nepriima, dėl
to jie sako: “Jeigu kokiame nors ajate ar chadise, paminėtas Allah atributas ir
tai tavo protas suvokia kaip Allah palyginimą su kūriniu, tai paneik tą atributą,
tam kad išgryninti Aukščiausiąjį Allah.”
Ašaritai iškelia savo protą aukščiau nei
Koraną ir Suną.
Pavyzdžiui, jie neigia, kad Aukščiausiasis Allah ateis Teismo
Dieną. Ašaritai sako:
”Jeigu mes pasakysime, kad Aukščiausiasis Allah ateis,
tai tokiu būdu mes sulyginsim Jį su žmogumi, kuris irgi ateis.” Taip pat
ašaritai neigia Aukščiausiojo Allah iškylimą virš Sosto. Jie sako: “Jeigu mes
pasakysime, kad Allah iškilo virš Sosto, tai mes sulyginsim Jį su karaliais,
kurie taip pat yra ant Sosto.”
Panašiai kalba apie likusius atributus. Jie
pasikliauja labiau savo protu nei Koranu ir Suna. Tegul Allah apsaugo mus nuo
to!
Ašaritai galvoja, kad atributų patvirtinimas yra tolygus sulyginimui.
Visgi, viskas iš tikrųjų yra ne taip. Iš tikrųjų, tai ką jie sako, yra
Aukščiausiojo Allah šmeižtas. Jie kalba apie Aukščiausiąjį Allah
neturėdami jokių žinių, nors Jis sako:
“Sakyk: Mano Viešpats uždraudė šlykščiai
elgtis, tiek aiškiai, tiek paslėptai, daryti nuodėmes, piktadarystes be jokios
teisės, priskirti Allah bendrininkus, apie ką Jis nesiuntė jokio įrodymo, ir kalbėti
apie Allah tai, ko jūs nežinote.” (Koranas,7:33)
Mes galime žiūrėti vienas į kitą ir
palyginti save su kitais. Tačiau, kalbėdami apie Allah mes turime sakyti:
“Nėra nieko lygaus Jam ir Jis - Girdintis, Matantis.” (Koranas,42:11)
“Nėra nieko lygaus Jam ir Jis - Girdintis, Matantis.” (Koranas,42:11)
Kokios yra Tauhydo Asma va Sifat taisyklės?
Aukščiausiasis Allah apibūdino Save Korane
tam tikrais Vardais ir tam tikrais atributais. Lygiai taip pat, tam tikrais
vardais ir atributais, Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam) chadisuose
apibūdino Aukščiausiąjį Allah. Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam),
teisingieji bendražygiai, tabijūnai (past.sekančios kartos po pirmųjų trijų
kartų einančių po Pranašo (taika ir ramybė jam) mirties) ir keturi imamai - jie
visi buvo įsitikinę, kad apibūdinti Allah galima tik taip, kaip Jis Pats Save
apibūdino arba taip, kaip Jį apibūdino Allah Pasiuntinys (taika ir Allah
palaiminimas jam).
Pavyzdžiui, Aukščiausiasis Allah pasakė:
„O Iblis! Kas tau neleido nusilenkti prieš
tą, kurį Aš sukūriau Savo Abiejomis Rankomis?“ (Koranas,38:75)
Vadinasi, Aukščiausiasis Allah turi dvi
Rankas. Tokias, kurios prilygsta Jo Didybei. Kitame ajate sakoma:
„Pakentėk iki tavo Viešpaties sprendimo,
juk tu – Mūsų Akyse. Aukštink savo Viešpatį, kai pabundi iš miego.“
(Koranas,52:48)
Vadinasi, Aukščiausiasis Allah turi dvi Akis.Tokias, kurios prilygsta Jo Didybei. Kitame ajate sakoma:
„Amžinas tik Veidas Viešpaties tavo, Kuriam priklauso šlovė ir garbė.“(Koranas,55:27)
„Amžinas tik Veidas Viešpaties tavo, Kuriam priklauso šlovė ir garbė.“(Koranas,55:27)
Vadinasi, Aukščiausiasis Allah turi Veidą,
tokį, kuris atitinka Jo Didybę. Taip pat Pranašas (taika ir Allah palaiminimas
jam) pasakė:
„Žmones mes į Ugnį, o ji vis kalbės: “Ar
dar gali pridėti?“. Tai vyks iki tol, pakol neuždės Viešpats iš Savo Didybės
ant jos Savo Pėdą taip, kad viena dalis Ugnies sueis į kitą ir pasakys
ji: “Pakanka, pakanka!“
Al Bukchari 6284,4568; Muslim2848,2847;
Tirmidi 3272,2557, Ahmad 234/3,369/2.
Šiame chadise Pranašas (taika ir Allah
palaiminimas jam) apibūdino Allah tame, kad Jis turi Pėdą. Argi tai sakydamas
Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam) pateikė, kad Allah turi kūną?! Mes
patvirtiname visus šiuos atributus, lygiai taip pat, kaip apie juos pranešama
Korane ir Sunoje. Visgi, kai kas gali paklausti:
“ Kokios yra Allah Akys? Koks
yra Allah Veidas, kokia Pėda?“ Mes atsakysime:
“Mes nežinome, kadangi mes
nematėme Allah, mes negalime Jo su niekuo palyginti ir Aukščiausiasis Allah
mums nepranešė apie tai, kokie yra Jo atributai.“ Aukščiausiasis Allah pasakė:
“Nieko nelyginkite su Allah! Iš tiesų, Allah žino, o jūs nežinote.“
(Koranas,16:74). O taip pat:
,,Allah apibūdinimas - pats aukščiausias,
ir Jis – Galingiausiasis, Išmintingas.“ (Koranas,16:60)
Yra trys palyginimo būdai:
1.Palyginimas per pateiktą pavyzdį.
Dabartiniais laikais atsirado musulmonai,
kurie sako mums:
„Jūs sakote, kad marihuana arba kiti narkotikai yra draudžiami religijoje. O iš kur jūs tai ėmėte? Pateikite įrodymą iš Korano ir Sunos, kur būtų pasakyta, kad marihuana yra uždrausta.“
SubhanAllah! (Past. Šlovė Allah) Iš kur mums paimti įrodymus iš Korano ir Sunos apie marihuanos draudimą? Yra žinoma, kad Aukščiausiasis Allah uždraudė vyną, tačiau nei Korane nei Sunoje nėra kalbama apie marihuaną ir kitus narkotikus. Visgi Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam) išmokė mus, kaip elgtis panašioje situacijoje. Jis išmokė mus palyginti pateikiant pavyzdį (kyijas at-tamsil). Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam) pasakė:
„Viskas yra vynu, kas svaigina, o bet koks vynas yra draudžiamas!“ (Muslim 2002).
„Jūs sakote, kad marihuana arba kiti narkotikai yra draudžiami religijoje. O iš kur jūs tai ėmėte? Pateikite įrodymą iš Korano ir Sunos, kur būtų pasakyta, kad marihuana yra uždrausta.“
SubhanAllah! (Past. Šlovė Allah) Iš kur mums paimti įrodymus iš Korano ir Sunos apie marihuanos draudimą? Yra žinoma, kad Aukščiausiasis Allah uždraudė vyną, tačiau nei Korane nei Sunoje nėra kalbama apie marihuaną ir kitus narkotikus. Visgi Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam) išmokė mus, kaip elgtis panašioje situacijoje. Jis išmokė mus palyginti pateikiant pavyzdį (kyijas at-tamsil). Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam) pasakė:
„Viskas yra vynu, kas svaigina, o bet koks vynas yra draudžiamas!“ (Muslim 2002).
Pranašas (taika ir Allah palaiminimas jam)
pateikė palyginimą (kyijas) duodamas pavyzdį. Ką su tavimi padaro vynas?! Kodėl
vynas yra uždraustas?! Jis uždraustas dėl to, kad apsvaigina žmogų. Vadinasi,
bet koks dalykas, kuris apsvaigina žmogų, taip pat yra uždraustas. Vadinasi,
šiame klausime esminis yra vynas, nes jo uždraudimas atėjo iš Korano ir Sunos.
O po to, viskas, kas apsvaigina - tai kas atsirado mūsų laikais po vyno – yra
taip pat uždrausta.
Islamo mokslininkai naudoja šį palyginimo
būdą daugelyje klausimų, kurių nebuvo iškilę Pranašo (taika ir Allah
palaiminimas jam) laikais. Šį palyginimo būdą jūs naudojate nuo pat gimimo. Kai
gimsta kūdikis, jis nieko nežino, jo protas švarus, tuščias kaip baltas
popieriaus lapas. Kai tik vaikas ima matyti, jis visų pirma mato savo motiną.
Jis tarsi padaro jos nuotrauką ir padeda savo smegenyse. Paskui jis girdi
motinos balsą, girdi jos vardą ir viską susideda į savo smegenis. Jeigu jis
išgirsta savo motinos vardą, jam iš karto prieš akis atsiranda jos atvaizdas.
Paskui, po keleto dienų, jis mato savo tėvą, brolį ir taip toliau. Visą
gyvenimą jis renka žinias ir deda jas į savo protą, viską įsimindamas.
Tačiau, kalbant apie Aukščiausiąjį Allah,
yra draudžiama naudoti tokį palyginimo būdą. Aukščiausiasis Allah sako
Korane:
„ Amžinas yra tik tavo Viešpaties Veidas,
jam priklauso didybė ir dosnumas.“ (Koranas,55:27)
Skaitydami šį ajatą, kai kurie žmonės ima
įsivaizduoti „veidą“ ir ima sklaidyti visas nuotraukas, išlaikytas savo
atminty. Veidas šito? Ne! Ir ima palyginti matytus savo gyvenime veidus su
Aukščiausiuoju Allah. Toks palyginimas su Aukščiausiuoju Allah yra draudžiamas,
nes mes nematėme Allah ir negalima jo su niekuo lyginti. Dėl to Allah
Aukščiausiasis pasakė:
„ Nieko nelyginkite su Allah! Iš tiesų,
Allah žino, o jūs nežinote.“ (Koranas,16:74)
O ką daro ašaritai?! Jie sako: ,,Ne, Allah
neturi Veido, nes jeigu mes pasakysime, kad Allah turi Veidą, vadinasi,
Jis panašus į mano veidą, bet juk nieko negali būti panašaus į Allah.“ Štai
tokiu būdu, jie nepripažįsta Allah atributų. Tačiau aukščiau pateiktas ajatas
aiškiai nurodo į tokių palyginimų draudimą. Aukščiausiasis Allah turi Veidą,
tokį, kuris atitinka Jo Didybę, o mes turim veidą, kuris atitinka mūsų
silpnumą.
2.Palyginimas per apibendrinimą (Kyijas
aš-šumul)
Šį palyginimo būdą taip pat naudoja
naujagimiai. Naujagimis mato kažką, kas kalba, kad tas turi burną, mato
liežuvį. Paskui jis sužino kažką, ką girdi, tada tas turi turėti ausis. Tas,
kuris turi ausis, vadinasi, turi ir ausies būgnelį.
Mes naudojame tokį palyginimo būdą kalbėdami apie žmones, apie jų sandarą. Visgi yra žmonių, kurie naudoja tokį pavyzdį tam, kad apibūdintų Aukščiausiąjį Allah, o tai yra griežtai draudžiama! Nesakyk: „Jeigu Aukščiausiasis Allah šneka, vadinai, Jis turi liežuvį ir burną.“ Tokia analogija yra draudžiama! Aukščiausiasis Allah pasakė:
„Nieko nelyginkite su Allah! Iš tikrųjų
Allah žino, o jūs nežinote.“( Koranas,16:74)Mes naudojame tokį palyginimo būdą kalbėdami apie žmones, apie jų sandarą. Visgi yra žmonių, kurie naudoja tokį pavyzdį tam, kad apibūdintų Aukščiausiąjį Allah, o tai yra griežtai draudžiama! Nesakyk: „Jeigu Aukščiausiasis Allah šneka, vadinai, Jis turi liežuvį ir burną.“ Tokia analogija yra draudžiama! Aukščiausiasis Allah pasakė:
3.Palyginimas sakant „tuo labiau“
Aukščiausiasis Allah pasakė:
Allah apibūdinimas-pats aukščiausias ,nes Jis-Galingiausias,Išmintingas.“ (Koranas,16:60)
Allah apibūdinimas-pats aukščiausias ,nes Jis-Galingiausias,Išmintingas.“ (Koranas,16:60)
Kaip mums suprasti šį ajatą? Šiame ajate
kalbama apie palyginimą teigiant „tuo labiau“(Kyijas al aūlia).
Tokį palygino būda galima naudoti kalbant apie Aukščiausiąjį Allah. Kaip pavyzdį pateiksim sekantį palyginimą. Sakykim koks nors turtingas žmogus davė tau šimtą dolerių, kaip malonės ženklą. Tu apsidžiaugei taip stipriai, kad nežinai, kaip jam atsidėkoti. O Tas, Kuris tave maitina, girdo visą tavo gyvenimą, Kuris duoda tau žmoną, vaikus, argi Jis nėra vertas daugiau dėkingumo?! Kaip dažnai tu dėkoji Jam už visą tai?!
Tokį palygino būda galima naudoti kalbant apie Aukščiausiąjį Allah. Kaip pavyzdį pateiksim sekantį palyginimą. Sakykim koks nors turtingas žmogus davė tau šimtą dolerių, kaip malonės ženklą. Tu apsidžiaugei taip stipriai, kad nežinai, kaip jam atsidėkoti. O Tas, Kuris tave maitina, girdo visą tavo gyvenimą, Kuris duoda tau žmoną, vaikus, argi Jis nėra vertas daugiau dėkingumo?! Kaip dažnai tu dėkoji Jam už visą tai?!
Šitas pavyzdys yra pateiktas apie Kyijas
al aūlia kalbant apie Aukščiausiąjį Allah.
Žmogus, studijuojantis mokslą Usūl al fikh(islamo jurisprudencijos principus) būtinai turi žinoti šiuos tris palygino būdus. Pirmus du palyginimus (kyijas) naudoti yra draudžiama, kalbant apie Aukščiausiąjį Allah.
Kur yra mutazilitų paklydimas ir prie ko
jis juos nuvedė?
Neišmanymas nuvedė juos į šiuos
dalykus:
1.Pridėjimas (tašbih) -kai jie girdi
kalbant apie Allah Vardus ir Jo atributus, pav.: „Ranka“, jie sako: „ Jeigu
Allah turi Ranką, vadinasi, ji panaši į žmogaus ranką.“
2.Prideda išvaizdą (takiif) -sako: „Jeigu
Jis turi Ranką, tai būtent kokia ji yra?!“ Po to baiminasi savo minčių ir iš to
kyla sekantis punktas:
3.Atmetimas (matyl)-sako: „Ne, Allah
negali turėti Rankos, nes jeigu ji yra, tai būtu panaši į mūsų, tačiau nėra
nieko panašaus į Jį.“ Ir tada pereina prie sekančio punkto:
4.Iškraipymas šarijos tekstų
(tahrif)-sako: „ Žodis „ Ranka“ reiškia „Galia“; Žodis „Veidas“ reiškia
„apdovanojimą“ ir t.t
Ir to pasekoje jų paklydimo priežastimi
tapo tai, kad jie kalbėdami apie Aukščiausiąjį Allah ėmė naudoti pirmus du
palyginimo būdus, kurie paminėti pradžioje.
Visgi, mūsų teisingieji pirmtakai (salafu
salih) patvirtino visus Aukščiausiojo Allah Vardus ir atributus, kurie atėjo iš
Korano ir patikimos Sunos. Jie patvirtino visą tai be iškraipymo (tahrifa), be
atmetimo (ta‘tylia), be pavidalo suteikimo (takyifa), be sulyginimo su
kūriniais (tamsylia).
Kai kurie paklydimų būdai šioje temoje
Yra dvi sektos: ašaritai ir maturiditai.
Ašarizmo įkūrėjas yra Abu Hasan Al Ašari, o maturidizmo - Abu Mansūr al
Maturidi. Jie abu sekė vieno žmogaus idėjomis, kurį vadino Al Kuliab (Kuliabitų
mokykla). Šios dvi tendensijos sekdamos savo pirmtakais džahmitais ir
mutalizitais, iškraipo Aukščiausiojo Allah atributus.
Džahmitai neigia visus Aukščiausiojo Allah Vardus ir atributus. Jie sako :
„Mes neturime teisės vadinti Allah –Maloningiausias, nes jeigu mes tai pasakysime,kad Allah-Gailestingiausias, vadinasi, Jis turi širdį, iš kurios Jis gailisi. O jeigu Jis turi širdį, vadinasi, Jis turi organą, reiškia, Jis-kaip žmogus. Ne! Ne! Taip mes Allah palyginsime. Dėl to mes neturime teisės kalbėti, kad Allah-Gailestingiausias. Allah-ne Gailestingiausias.“ Tai reiškia, jie neigia Šarijos argumentus, pateigdami šias savo logikos išvadas.
„Mes neturime teisės vadinti Allah –Maloningiausias, nes jeigu mes tai pasakysime,kad Allah-Gailestingiausias, vadinasi, Jis turi širdį, iš kurios Jis gailisi. O jeigu Jis turi širdį, vadinasi, Jis turi organą, reiškia, Jis-kaip žmogus. Ne! Ne! Taip mes Allah palyginsime. Dėl to mes neturime teisės kalbėti, kad Allah-Gailestingiausias. Allah-ne Gailestingiausias.“ Tai reiškia, jie neigia Šarijos argumentus, pateigdami šias savo logikos išvadas.
Po jų atsirado mutazilitai,
kurie sako:
“ O ne ,džahmitai, mes neturime teisės neigti šių Vardų, nes jie atėjo iš Korano. Mes neturime teisės neigti Koraną. Visgi, mes sutinkame su jumis tame, kad Allah neturi atributų. Mes tvirtiname Vardus, bet neigiame atributus. Todėl sakome, kad Allah-Gailestingiausias, be gailesčio; Allah-Girdintis, bet negirdi; Allah –Matantis,bet nemato. Jeigu mes pasakysime, kad Jis girdi, mato, vadinasi, Jis turi galvą, plaukus, vadinasi, Jis turi ausis,vadinasi, Jis turi kūną.“ Taigi, naudodami logiškus argumentus, jie neigia Aukščiausiojo Allah atributus.
“ O ne ,džahmitai, mes neturime teisės neigti šių Vardų, nes jie atėjo iš Korano. Mes neturime teisės neigti Koraną. Visgi, mes sutinkame su jumis tame, kad Allah neturi atributų. Mes tvirtiname Vardus, bet neigiame atributus. Todėl sakome, kad Allah-Gailestingiausias, be gailesčio; Allah-Girdintis, bet negirdi; Allah –Matantis,bet nemato. Jeigu mes pasakysime, kad Jis girdi, mato, vadinasi, Jis turi galvą, plaukus, vadinasi, Jis turi ausis,vadinasi, Jis turi kūną.“ Taigi, naudodami logiškus argumentus, jie neigia Aukščiausiojo Allah atributus.
Taip pat yra žmonės, kurie stengiasi Allah
suteikti pavidalą (Mukayijafa). Jie sako: „Kokia yra Allah ranka? Kokia yra
Allah pėda? Koks yra Allah veidas?“ Taip sakyti yra irgi draudžiama.
Kartą vienas žmogus uždavė klausimą imamui
Malikui: „Aukščiausiasis Allah sako „Gailestingiausiasis iškilo virš Sosto.“
(Koranas,20:5). Kaip Jis iškilo?“ Imamas Malik nuleido galvą, užsidengė, o
paskui pakėlė galvą ir pasakė: „Iškylimas nėra nežinomas, o štai „kaip?“, tai nepasiekiama. Tikėti į
tai yra būtina, o klausti „kaip“ yra naujovės įvedimas“
Lialiakai „Šarh us suna“ 664;Baihaki „al
asma va sifat“ 867.perdavė darimi „ar-rad al džahmyja“ 104;panašūs perdavimai
ateina nuo šeicho imamo Maliko ir um Salam.
Taip pat yra žmonių, kurie sulygina Allah
su kūriniais. Tai yra draudžiama, nes nėra nieko panašaus į Jį, kaip mes apie
tai ir kalbėjome. Jie sako: „Allah Ranka, kaip mano ranka.“ Taip kalbėti yra
griežtai draudžiama!
Suros "Ichlas" antras ajatas
Aukščiausiasis Allah sako:
„Allah Pilnavertis(As-Samad)“(Koranas,112:2)
Kodėl Allah pasakė „As-Samad“? Kodėl Jis
paminėjo būtent šį Vardą? Kodėl nepaminėjo Vardo „As-Salam“(Taika) arba
„Malik“(Valdytojas)? Arba netgi kodėl nepaminėjo vardų „Al Hayji“(Gyvas) ir
„Kaijūmu“(Viską Laikantis)“- pačių didžiausių Aukščiausiojo Allah Vardų. Vis
dėl to, Aukščiausiasis Allah paminėjo būtent „As Samad“.
Islamo mokslininkai –teisingieji pirmtakai
pasakė, kad Aukščiausiasis Allah pastatė vardą „As Samad“ po žodžių: „Sakyk:
Jis-Allah Vienintelis “ tam, kad dar kartą nurodytų į viendievystę (tauhydą).
Iš teisingųjų pirmtakų perdavimų atėjo
paaiškinimas, kad „As Samad “-tai Tas, Kuris neturi vidaus. Taip pat, iš kitų aiškinimų
atėjo perdavimas, kad „As Samad“-tai Tas, Kuris negimdė, nei Pats buvo
pagimdytas, dėl to sekančiame ajate sakoma:
„Jis negimdė ir nebuvo pagimdytas.“(Koranas,112:3).
„Jis negimdė ir nebuvo pagimdytas.“(Koranas,112:3).
Jeigu mes gerai įsiklausysim,tai ir
suprasim, kad Tas, Kuris neturi vidaus, tai Jis yra Tas, Kuris negimdė ir
nebuvo pagimdytas.
Priežastis, dėl ko ši sura buvo atsiųsta,
buvo ta, kad daugiadieviai paprašė Pranašo (taika ir Allah palaiminimas jam) apibūdinti Allah ir tada Aukščiausiasis Allah apreiškė šią surą.
Aukščiausiasis Allah, paminėdamas vardą
„As Samad“, įrodo tiems, kurie garbina Jėzų, Uzair arba kokius nors paveikslus,
šventuosius, mirusius šeichus ir t.t. ,kad visi tie kūriniai, kuriuos garbina
žmonės, turi vidų. Visi jie buvo pagimdyti arba gimdė patys. Tas, kuris turi vidų,
turi gerti, valgyti. Tas, kuris valgo ir geria, turi tuštintis,o tuštinimasis
arba poreikis gerti, valgyti, įrodo šių kūrinių silpnumą ir
bejėgiškumą.
Taip pat, kai kurie salafiai(past.teisingieji pirmtakai) pasakė, kad
viena iš „ As Samad“ reikšmių –tai Valdovas,turintis absoliučią Valdžią ir Tas,
į Kurį kiekvienas turi poreikį (past. Jis yra kiekvienam būtinas). Remdamiesi
šiuo aiškinimu, mes suprasime vieną dalyką - Aukščiausiasis Allah sukūrė
visus savo kūrinius, be išimties atitinkančius šią esmę. Kaip sako kai kurie islamo
mokslininkai, žmogus sukurtas taip, kad viskas, kas yra aplink jį, ir viskas,
kas yra jame, kviečia jį į viendievystę. Tačiau žmogus to nemato.
versta iš konspekto: "tauhyd al asmaji va sifat ir tafsyras suros Ichlas antras ajatas"
http://toislam.ws/audio-aqidah/54-manrabbuk
versta iš konspekto: "tauhyd al asmaji va sifat ir tafsyras suros Ichlas antras ajatas"
http://toislam.ws/audio-aqidah/54-manrabbuk